عسل

خراب شدن عسل طبیعی، رویایی که هرگز تحقق نمی یابد!!

خراب شدن عسل طبیعی

خراب شدن عسل طبیعی

 

عسل، یکی از محصولات طبیعی زنبور عسل می باشد که از تلاش بی وقفه زنبور ها از شهد گل ها به وجود می آید. این ماده شفاف و چسبناک خواص دارویی، غذایی و درمانی بسیاری دارد. یکی از ویژگی های جالب این محصول زنبور عسل این است که این ماده هرگز فاسد و خراب نمی شود.

 

بسیاری از افراد هنگامی که برای اولین بار عسل را از ما خریداری می کنند درباره شیوه نگهداری آن می پرسند. اما درواقع عسل یکی از سازگار ترین محصولات طبیعت خداست. با این حال در ادامه این مقاله شیوه نگهداری و مراقبت از آن را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

آیا عسل طبیعی فاسد و خراب نمی شود؟

یکی از رایج ترین سوالاتی که در رابطه با این محصول وجود دارد مربوط به همین سوال می باشد. برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است به یکی از مهم ترین ویژگی های آن اشاره کنیم! عسل طبیعی و ارگانیک دارای خاصیت ضد میکروب، قارچ، باکتری می باشد. و این خاصیت در عسل موجب شده است تا هیچ گونه عامل فسادی نتواند در مجاورت با آن جان سالم به در برد!

 

عسل طبیعی، یکی از محصولات بی نظیر طبیعت است که امکان فاسد و خراب شدن ندارد. احتمالا شما نیز این جمله را در بسیاری از کتاب ها، مجلات و حتی شاید رادیو و تلویزیون شنیده اید. اما گاهی ممکن است تجربه شما پاسخ دیگری به این پرسش دهد! اگر بخواهیم کمی شفاف تر بیان کنیم، لازم است باری دیگر تاکید کنیم که تنها عسل طبیعی این خاصیت را داراست!

 

بسیاری از عسل هایی که در فروشگاه های سراسر شهر به فروش می رسند که خاصیت های عسل طبیعی را دیگر ندارند. این عسل ها به دلیل دارا بودن مقادیری از نگهدارنده ها و مواد شیمیایی برای افزایش ماندگاری، تنظیم رنگ، غلظت آن و… از حالت طبیعی خارج شده اند.

 

پس ممکن است پس از خرید این محصول از فروشگاه ها، تجربه شما پاسخ منفی به این سوال بدهد. زیرا ممکن است این عسل ها دچار فساد و خرابی شوند و حتی شکرک بزنند.

 

 

عسل را از کجا خریداری کنیم؟

حال که می دانید چقدر تفاوت میان عسل طبیعی و عسل هایی که به اسم طبیعی بودن به فروش می رسند وجود دارد؛ نوبت آن است به سوال دوم پاسخ دهیم.


همانطور که گفته شد بسیاری از عسل هایی که در این فروشگاه ها به فروش می رسند از حالت طبیعی خود خارج شده اند. بنابراین توصیه ما این است که اگر قصد خرید عسل دارید، سراغ فروشگاه ها نروید.


بلکه تلاش کنید زنبوردار مورد اعتماد و با تجربه خود را بیابید و عسل طبیعی را از دستان خود او دریافت کنید. فراموش نکنید که بسیاری از خواص این محصول تنها خاص عسل طبیعی می باشند. عسل های نامبرده شده که در فروشگاه ها به فروش می رسند خواص کمتری را دارا می باشند.

 

 

بهترین شیوه برای نگهداری عسل کدام است؟

از آنجایی که زنبور های کارگر، دمای درون کندو را نسبتا گرم نگه می دارند، نگهداری عسل در یخچال و محیط های خیلی سرد توصیه نمی شود. همچنین بهتر است آن را در نزدیکی منبع حرارت نیز نگهداری نکنید.

 

بهترین دما برای نگهداری عسل طبیعی دمای اتاق می باشد. سعی کنید آن را در جای خشک و به دور از نور مستقیم آفتاب نگهداری کنید. با این شیوه کیفیت عسل را حفظ خواهید کرد. از نگهداری این محصول در ظروف فلزی به شدت اجتناب کنید. زیرا عسل خاصیت اسیدی دارد و در صورت تماس طولانی مدت با فلزات واکنش نشان داده و سمی می شود.

 

مجموعه تولیدی و تخصصی زندو با حدود ۲۵ سال سابقه در زمینه پرورش زنبور عسل محصولات کاملا ارگانیک و طبیعی خود را با بالا ترین کیفیت، به فروش می رساند. شما می توانید تنها با یک کلیک محصول طبیعی مورد نظر خود را از زندو خریداری کنید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *