موم عسل

استفاده از موم عسل در تولید لوازم آرایشی !

ساخت لوازم آرایشی با عسل

ساخت لوازم آرایشی با عسل

 

همانطور که از عنوان این مقاله پیداست، یکی از مواد پایه و اصلی برای ساخت محصولات و لوازم آرایشی ، بهداشتی و مراقبت از پوست، موم عسل می باشد. در مقالات قبلی به طور مفصل درباره خواصی که مصرف موم عسل به دنبال دارد پرداختیم.


یکی از عمده کاربرد های موم عسل در ساخت این محصولات می باشد. اما ممکن است هنوز برای شما سوال باشد که چرا از این ماده در لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده می شود؟!


ما اینجاییم تا به پرسش های شما در این زمینه پاسخ بگوییم! تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخی برای تمام پرسش های خود بیابید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

خواص موم برای پوست!

خواص بی نظیر موم عسل موجب شده است از آن در ساخت مواد آرایشی و محصولات متفاوتی استفاده شود. در ادامه چند نمونه از مهم ترین خواص موم عسل را در تهیه و ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی، در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

خاصیت ضد آلرژی:

یکی از خواص بی نظیر موم عسل این است که این ماده باعث بروز آلرژی و حساسیت در افراد نمی شود. به همین دلیل مواد آرایشی و محصولات بهداشتی که با موم عسل تولید می شوند حساسیت زا نیستند. این در حالی است که مواد آرایشی فاقد موم عسل، با ترکیبات شیمیایی آلرژی زا هستند.

 

 

خاصیت مرطوب کنندگی:

موم عسل دارای خاصیت مرطوب کنندگی قوی می باشد. به همین دلیل از آن در ساخت برخی از کرم های مرطوب کننده و آبرسان استفاده می شود. همچنین موم عسل در کنار خاصیت مرطوب کنندگی، با خاصیت نرم کنندگی نیز شناخته می شود.

 

 

خاصیت پاک کنندگی:

قدرت شگفت انگیز این محصول در پاک سازی آرایش موجب شده است از آن به عنوان یکی از مواد پایه در ساخت پاک کننده های آرایش استفاده شود. برخی از محصولات شستشوی صورت قدرت پاک کنندگی خود را مدیون چسبندگی بالای موم عسل هستند.

 

 

خاصیت ارتجاعی:

یکی دیگر از خاصیت های این محصول، قابلیت ارتجاعی بودن آن می باشد. به همین دلیل از آن برای بالا بردن دوام آرایش استفاده می شود. این خاصیت موم عسل موجب شده است از آن در تولید بالم های لب، رژ لب ها و محصولات مراقبت پوستی استفاده شود.

 

 

خاصیت محافظت کنندگی:

از دیگر خواص حیرت انگیز موم عسل، قابلیت محافظت کنندگی آن می باشد. به همین دلیل موم عسل در کندو وظیفه محافظت از کندو و زنبور ها را بر عهده دارد. خاصیت محافظت کنندگی موم عسل موجب شده است تا از آن برای افزایش بازده در ساخت کرم های مراقبتی و ضد آفتاب ها استفاده شود.

 

 

سازگاری بالا موم عسل:

شاید مهم ترین دلیل استفاده از موم عسل در ساخت لوازم آرایشی و محصولات مراقبتی و بهداشتی، سازگاری بالای آن می باشد. به این معنی که استفاده از موم عسل هیچ گونه تداخلی با سایر ترکیبات آرایشی نداشته و در اغلب موارد نیز عملکرد و ماندگاری آن ها را افزایش می دهد.

 

 

طبیعی بودن موم عسل:

یکی دیگر از دلایل استفاده از این محصول در لوازم آرایشی، طبیعی بودن آن می باشد. بسیاری از سازندگان این محصولات ترجیح می دهند برای ساخت محصول خود از ترکیبات طبیعی به جای ترکیبات شیمیایی استفاده کنند. از این طریق آسیب های ناشی از ترکیبات نا مرغوب حذف می شود.

 

 

کدام لوازم آرایشی از موم ساخته شده اند؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، یکی از مواد اصلی و پایه برخی از لوازم آرایشی، محصولات مراقبت پوستی و محصولات بهداشتی، موم عسل می باشد. موم عسل در تعدادی از محصولاتی که در ادامه آن ها را نام می بریم کاربرد دارد.

 

– محصولات تمیز کننده آرایش و پوست


– لوسیون های بدن


– کرم های مخصوص پا


– ماسک های حاوی خاصیت نرم کنندگی برای مو


– برخی از رژ لب ها


– لوازم آرایشی صورت و چشم


– برخی از ریمل ها


– برخی از حالت دهنده های مخصوص مو


– سایه های آرایشی برای چشم


– مواد بهداشتی مو بر


– استفاده از آن در ساخت بالم های لب


– برخی از کرم های ضد آفتاب


– برخی حالت دهنده های مو


– کرم ها و محصولات آرایشی مربوط به ناخن ها


– برخی صابون ها و مواد شوینده و بهداشتی

 

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *