عسل

درمان کم خونی، معجزه ای دیگر از عسل!

درمان کم خونی با عسل

درمان کم خونی با عسل

 

کم خونی امروزه به یکی از شایع ترین بیماری ها تبدیل شده است که بسیاری از افراد اعم از کودک و جوان، زن و مرد را به خود درگیر کرده است. استفاده از عسل یکی از بهترین روش ها در کنترل و درمان کم خونی می باشد.


اگر شما هم دچار کم خونی هستید و به دنبال راهی برای درمان کم خونی خود می گردید این مقاله مخصوص شماست! در این مقاله شما را با خواص عسل برای درمان بیماری کم خونی آشنا می کنیم.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده و محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

کم خونی چیست؟

کم خونی وضعیتی در بدن افراد است که تعداد گلبول های قرمز خون و یا مقادیر آهن درون آن کاهش یافته است. انواع مختلفی از این بیماری در افراد مختلف به چشم می خورد که هر کدام شیوه درمان خود را می طلبد. با این حال مصرف برخی مواد طبیعی مانند عسل در کنترل این بیماری بسیار موثر می باشد.


بروز این بیماری ممکن است آرام و تدریجی و یا ناگهانی باشد. همچنین ممکن است برخی عوامل در ابتلا به این بیماری تاثیر گذاشته باشند. آگاهی از این عوامل در درمان این بیماری بسیار موثر است. در ادامه این مقاله این عوامل را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

علائم کم خونی:

اگر چه ممکن است در برخی موارد شما همه علائم را نداشته باشید اما به طور کلی علائم بیماری کم خونی شامل موارد زیر می باشد. در صورتی که هر کدام از آن ها را در خود مشاهده کردید جهت درمان کردن آن از ترکیبات عسل درج شده در انتهای مقاله استفاده کنید.

 

– خستگی شدید


– رنگ پریدگی در نواحی مختلف بدن مانند صورت، لثه ها، دهان و ناخن ها


– سرگیجه


– نفس تنگی


– بی خوابی


– کاهش اشتها


– ضربان قلب سریع


– درد قفسه سینه


– تورم دست یا پا


– در مواقع شدید تر مشکل تنفس هنگام انجام دادن کارها


– و …

 

 

چرا دچار کم خونی می شویم؟

گلبول های قرمز یکی از اصلی ترین وظایف مربوط به خون رسانی به اندام ها را بر عهده دارند. نوع خاصی از این سلول ها حاوی مقادیر زیادی اکسیژن و آهن می باشند. در برخی موارد ممکن است به دلایل مختلف تعداد این سلول ها کاهش یابد.

 

در آن صورت ممکن است فرد علائم نام برده شده را در خود مشاهده کند. در این شرایط فرد دچار کم خونی شده است و خون رسانی به اندام های وی با کیفیت قبل انجام نمی شود. به همین دلیل یکی از اصلی ترین علائم کم خونی، خستگی و کمبود انرژی در افراد می باشد.

 

 

خواص عسل برای درمان کم خونی:

عسل حاوی مقادیر قابل توجهی از سه ماده مورد نیاز بدن، یعنی آهن، منگنز و مس می باشد. تمامی این موارد به تولید بیشتز هموگلوبین های خون کمک می کنند. به همین دلیل عسل بهترین ماده برای کنترل و درمان کم خونی به شمار می رود.


برای درمان کم خونی می توان از تمامی انواع عسل کمک گرفت. اما نکته ای که هنگام تهیه آن باید رعایت شود این است که عسل باید حتما خام، طبیعی و ارگانیک باشد. این عسل ها خاصیت و تاثیر گذاری بیشتری دارند و در مقابل عسل هایی که طبیعی نیستند ممکن است در درمان کم خونی مفید نباشند.

 

 

چند ترکیب از عسل برای درمان کم خونی:

بهتر است برای درمان کم خونی خود تنها به مصرف عسل بسنده نکنید و برای بازگرداندن انرژی از دست داده خود از سایر مواد مغذی دیگر استفاده کنید. در ادامه چند نمونه از ترکیبات خوشمزه و مقوی با عسل را در اختیار شما قرار دادیم.

 

 

موز و عسل:

موز نیز یکی دیگر از مواد غذایی مفید در درمان و کنترل بیماری کم خونی می باشد. این میوه خوشمزه علاوه بر دارا بودن مقادیر زیادی آهن، مقادیری از اسیدفولیک و ویتامین b12 داراست. چند تکه از موز را با عسل میل بفرمایید.

 

 

جعفری و عسل:

جعفری به بدن در جذب سریعتر آهن کمک می کند. با مصرف آن به همراه عسل می توانید سرعت درمان و کنترل بیماری خود را افزایش دهید. مقداری جعفری را در مقداری آب بریزید و آن را بر روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس جعفری را صاف کرده و یک قاشق چای خوری عسل را با آن ترکیب کنید و میل کنید.

 

 

سرکه سیب و عسل:

مقدار مناسبی از عسل را با یک قاشق چای خوری سرکه سیب ترکیب کنید، پس از آن یک لیوان آب ولرم به آن اضافه کنید. سعی کنید صبح ها یک لیوان از آن را بنوشید و معجزه درمان کم خونی را مشاهده کنید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *