عسل, عسل ارگانیک

چند نمونه از مزیت های عسل خام برای انسان!

مزیت های عسل خام

مزیت های عسل خام

 

عسل خام یکی از مواد غذایی طبیعی می باشد که جنبه درمانی نیز دارد. در گذشته از این ماده غذایی پر خاصیت برای درمان بیماری های مختلف مانند بیماری های گوارشی و زخم معده و بهبود زخم و ضدعفونی آن و… استفاده می شد.

 

البته اغلب عسل هایی که در فروشگاه های سطح شهر به فروش می رسند، عسل خام محسوب نمی شوند. زیرا برای افزایش ماندگاری این محصولات موادی به آنها افزوده می شود. این مواد معمولا باعث می شود ضمن افزایش ماندگاری عسل، رنگ و حتی در برخی موارد طعم آن نیز بهبود یابد.

 

بنابراین اگر قصد دارید از مزایای عسل خام و طبیعی استفاده کنید بهتر است آن را از مجموعه های مورد اعتماد و با تجربه خریداری کنید. مجموعه تولیدی و تخصصی زندو شما را برای خرید محصولی مطمئن و با کیفیت راهنمایی می کند.

 

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از قیمت ها و لیست محصولات برند زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

خواص عسل خام

 

آنتی اکسیدان های مفید:

بسیاری از ترکیبات درون این ماده پر خاصیت را آنتی اکسیدان ها تشکیل می دهند. در اغلب موارد مقدار آنتی اکسیدان موجود در عسل خام، به نوع عسل نیز وابسته است.

 

اما سوالی که در این بین پیش می آید این است که آنتی اکسیدان ها چه خواصی برای بدن انسان دارند؟

 

مهم ترین فایده آنتی اکسیدان ها، محافظت از بدن انسان در برابر آسیب های احتمالی سلول ها می باشد. که این آسیب ممکن است به هر دلیلی رخ دهد.

 

از دیگر خواص آنتی اکسیدان ها می توان به خاصیت ضد پیری آن اشاره کرد. همچنین این مواد می توانند موجب افزایش طول عمر، جلوگیری از ابتلا به مشکلات قلبی، کاهش مشکلاتی از قبیل زوال عقل و… شود.

 

 

بهبود زخم ها:

شاید بتوان گفت یکی از بهترین خواص عسل خام، توانایی آن در بهبود و التیام زخم هاست! به طوری که از برخی محصولات حاوی عسل در علم پزشکی برای درمان زخم ها استفاده می شود.

 

این ماده علاوه بر اینکه می تواند به سلول های کمک کند ناحیه آسیب دیده را ترمیم کنند؛ در ضدعفونی ناحیه آسیب دیده نیز نقش موثری دارد.

 

اما توجه کنید که از عسل های موجود در فروشگاه های مواد غذایی برای این منظور استفاده نکنید! تنها عسل های پزشکی برای این منظور مفید هستند.

 

در صورتی که به این محصولات دسترسی نداشتید بهتر است به سراغ فروشندگان عسل با تجربه بروید. اما بهتر است قبل از انجام هر اقدامی ناحیه آسیب دیده را به پزشک خود نشان دهید.

 

 

ضدعفونی کننده قوی:

می توان گفت عسل ضدعفونی کننده قوی و طبیعی در دنیا محسوب می شود. طبق مواردی که در پژوهش های متعدد در حوزه عسل درج شده است، عسل خام می تواند در نابودی باکتری و قارچ ها موثر باشد.

 

ترکیب پراکسید هیدروژن موجود در عسل این خاصیت را به وجود آورده است. اینکه یک عسل می تواند ضد باکتری باشد و یا ضد قارچ به نوع آن نیز بستگی دارد. اما به طور کلی یکی از خواص عسل خام خاصیت ضدعفونی کننده آن می باشد.

 

هنگامی که قارچ ها و باکتری ها با عسل تماس پیدا می کنند، عسل به ای ذرات می چسبد و آب درون آنها را به خود جذب می کند و از این طریق موجب نابودی و از بین رفتن آن ها می شود.

 

 

بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

از دیگر خواص خارق العاده عسل خام می توان به این مورد اشاره کرد. قدرتی که عسل در بهبود عملکرد و متابولیسم دستگاه گوارش انسان دارد انکار نشدنی است.

 

عمده خاصیت عسل، درباره دستگاه گوارش، درمان مشکلات زخم معده و اسهال می باشد. عسل با یکسری فعالیت های ویژه در مسیر گوارشی، مقدمات هضم بهتر را فراهم می کند.

 

باکتری هلیکوباکتر پیلوری که موجب زخم معده و مشکلات مربوط به آن می شود. با مصرف عسل از بین می رود. همچنین عسل می تواند باکتری های مفید موجود در مسیر گوارشی از جمله روده، را تغذیه کند و از این طریق به بهبود هضم و جذب مواد غذایی کمک کند.

 

 

التیام گلو درد:

اگر دچار سرماخوردگی شدید از مصرف عسل غافل نشوید. این ماده غذایی بی نظیر و مفید به شما کمک می کند زودتر از شر درد های سرماخوردگی خلاص شوید.

 

عسل یکی از قدیمی ترین درمان ها برای رفع گلو درد ناشی از سرماخوردگی می باشد. برای این منظور بهتر است کمی آبلیمو را با عسل ترکیب کرده و مصرف کنید. کمی بعد معجزه عسل را مشاهده خواهید کرد.

 

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *