عسل

همه چیز درباره آنزیم های موجود در عسل!

آنزیم های موجود در عسل

آنزیم های موجود در عسل

 

آنزیم ها یکی از بخش های مهم در بدن ما هستند که وظیفه شکستن مولکول ها و تبدیل آن ها به مولکول های قابل جذب می باشد. به همین دلیل است که آنزیم ها نقش ضروری برای زندگی و حیات انسان ایفا می کنند. آنزیم ها در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشند و موجب اثر گذاری بیشتر بر روی بدن ما می شوند.

 

عسل نیز حاوی مقادیر بسیاری از آنزیم های متفاوت می باشد که موجب سلامتی انسان می شود. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی آنزیم های موجود در عسل و فوایدی که برای ما دارند می پردازیم.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

آنزیم چیست؟

آنزیم ها درواقع مولکول های پروتئینی هستند که به عنوان کاتالیزور های بیولوژیکی عمل می کنند. به این معنا که این پروتئین ها به فرآیند های شیمیایی درون سلول سرعت می بخشند و موجب بهتر انجام شدن آن ها می شود.


یکی از مهم ترین وظایف آنزیم ها تبدیل کردن مولکول ها به مولکول های کوچکتر می باشد. با این تبدیل مولکول ها قابل جذب توسط بدن انسان می شوند. اصطلاحا گفته می شود در این فرآیند آنزیم ها مولکول ها را می شکنند!


شکل خاص و پازلی مانند این آنزیم ها به شیوه کارکرد آن ها کمک بسیاری می کند. به این صورت که هر آنزیم تنها با جایگاه مکمل خود فعال می شود و واکنش نشان می دهد. به این ترتیب از بروز خطا هنگام انجام فرآیند جلوگیری می شود.

 

 

آنزیم های موجود در عسل:

آنزیم های زیادی در ترکیبات عسل وجود دارد که اثر بخشی خواص آن را موجب می شوند. این آنزیم ها برای تبدیل شهد به عسل ضروری می باشند به همین دلیل نقش مهمی دارند. می توان گفت ترکیبات خاص درون عسل به این مولکول های پروتئینی وابسته است.


از جمله آنزیم های موجود در عسل می توان به اینورتاز، اینورتاز و گلوکز اکسیداز اشاره کرد. آنزیم های بسیاری درون عسل وجود دارند که این ۳ مورد تنها بخشی از آن ها را شامل می شوند. قصد داریم در مقالات بعدی به طور مفصل به هرکدام از این آنزیم ها بپردازیم و نحوه عملکرد آن ها را توضیح دهیم.

 

 

آنزیم های موجود در عسل چطور فعالیت می کنند؟

پس از اینکه زنبور های عسل شهد گیاهان مورد نظر را استخراج کردند آن ها را درون بدن خود نگهداری می کنند. این شهد ذخیره شده تا هنگام رسیدن زنبور عسل به کندو دستخوش تغییرات زیادی می شود. به عبارت دیگر شهد اولیه درون بدن زنبور توسط آنزیم های مختلف موجود در بدن زنبور عسل تغییر می کند.


پس از رسیدن زنبور عسل به مقصد (کندو) این شهد را به زنبور های کارگر منتقل می کند. به این ترتیب تا حاصل شدن غلظت مناسبی از عسل، شهد بین تعدادی از از زنبور های عسل جا به جا می شود. بنابراین تمام شهد اولیه تحت تاثیر آنزیم های مختلف موجود در بدن زنبور ها قرار می گیرد.

 

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *