عسل

چرا مصرف عسل برای ورزشکاران ضروری است؟!

مصرف عسل برای ورزشکاران

مصرف عسل برای ورزشکاران

 

همانطور که می دانید شرایط زندگی و تغذیه برای ورزشکاران موضوع بسیار مهمی می باشد. تغذیه یک ورزشکار باید در جهت افزایش قدرت و انرژی او و افزایش سلامتی او می باشد. از آن جایی که عسل یک ماده مقوی و پر خاصیت می باشد مصرف عسل برای ورزشکاران نیز می تواند مفید باشد.


اگر شما هم مشتاق هستید بدانید مصرف عسل برای ورزشکاران چه خواصی را به دنبال دارد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

مصرف عسل برای ورزشکاران چه فوایدی دارد؟

حفظ سلامتی یکی از الزامات در زندگی هر ورزشکار می باشد. برای حفظ سلامتی یک فرد برخی عوامل باید کنترل شوند. از جمله تغذیه ، ساعات خواب ، ورزش مستمر و چکاب دوره ای پزشکی.


در بخش تغذیه فرد باید از مواد غذایی مقوی و انرژی زا استفاده کندو عسل یکی از مواد غذایی طبیعی است که می تواند این انتظارات را برآورده کند. مصرف عسل برای ورزشکاران می تواند خواص دیگری را نیز به دنبال داشته باشد. در ادامه به معرفی چند نمونه از این خواص می پردازیم.

 

 

افزایش انرژی:

یکی از خواص مصرف عسل برای ورزشکاران افزایش انرژی آن ها می باشد. عسل در سراسر جهان به عنوان یک انرژی زا طبیعی شناخته می شود که می تواند انرژی از دست رفته انسان را تجدید کند.


بنابراین به افراد توصیه می شود به جای مصرف انرژی زا های مصنوعی از عسل به عنوان انرژی زای طبیعی استفاده کنند. با این روش اثر بخشی بیشتر را با بدون هیچ عوارض تجربه خواهند کرد.

 

 

کنترل میزان قند خون ورزشکاران:

یکی دیگر از خواص مصرف عسل برای ورزشکاران ، خاصیت آن در کنترل قند خون می باشد. یکی از مشکلات ورزشکاران هنگام ورزش و فعالیت سنگین ورزشی ، افت قند خون می باشد.


مصرف عسل هنگام ورزش و ما بین آن موجب تنظیم و کنترل میزان قند موجود در خون می شود. بنابراین مصرف عسل برای ورزشکاران می تواند به این شکل نیز مفید واقع شود.

 

 

اصلاح طبع در ورزشکاران:

همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین دلایل ابتلا به انواع بیماری ها و ضعیف شدن بدن، داشتن طبع سرد می باشد. بنابراین برای یک ورزشکار داشتن طبع سرد می تواند سلامتی او را تهدید کند و مانع از انجام فعالیت و ورزش او شود.


از آن جایی که طبع عسل طبیعی گرم می باشد می تواند در اصلاح طبع افراد به خصوص ورزشکاران مفید واقع شود. از طریق مصرف عسل می توانید احتمال ابتلا به بیماری را در خود کاهش دهید.

 

 

افزایش استقامت در ورزشکاران:

مصرف عسل برای ورزشکاران می تواند در افزایش توان و قدرت و همچنین سرعت انجام فعالیت ورزشی مفید باشد. طبق یافته های حاصل از تحقیقات عسل می تواند در افزایش استقامت و ظرفیت ورزشکار برای انجام تمرین های ورزشی مفید واقع شود.


بنابراین اگر ورزشکاری علاوه بر حفظ سلامتی خود ، به دنبال افزایش توان و پیشرفت در فعالیت خود می باشد مصرف عسل بهترین شیوه برای دستیابی او به هدف می باشد.

 

 

شیوه مصرف عسل برای ورزشکاران:

ورزشکاران می توانند در طول ورزش و یا پس از آن برای جبران انرژی از دست رفته خود از عسل استفاده کنند.
شیوه مناسب برای مصرف عسل برای ورزشکاران به عواملی مانند زمان مصرف ، شرایط بدنی ورزشکار ، بیماری های خاص جسمی او وابسته است.


با این حال ما برخی از روش هایی از مصرف عسل که بیشترین بازده را می تواند به همراه داشته باشد را در ادامه در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

قبل ورزش:

مصرف عسل قبل از ورزش موجب می شود فرد انرژی بیشتری برای انجام فعالیت ها داشته باشد. همچنین باعث می شود فرد در طول ورزش احساس خستگی نکند و استقامت بالاتری را تجربه کند.

 

برای مصرف عسل قبل از ورزش حدود ۴ ساعت قبل از ورزش به ازای هر کیلوگرم از وزن ورزشکار، ۴ گرم عسل مصرف شود. یا حدود ۲ ساعت قبل از ورزش به ازای هر کیلوگرم از وزن ورزشکار، ۱ گرم عسل مصرف شود.

 

 

در طول ورزش:

مصرف عسل در طول ورزش و ما بین آن موجب می شود انرژی از دست رفته باز گردد و تجدید قوا شود. برای این منظور می توانید ۳۰ تا ۴۰ گرم از عسل را به ازای هر ساعت ورزش کردن مصرف کنید.

 

 

کیفیت ، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *