عسل

عسل در قرنطینه چگونه سیستم ایمنی بدنمان را تقویت می کند؟

عسل در قرنطینه

عسل در قرنطینه

 

مصرف عسل در گذشته:

در زمان های گذشته، افراد از عسل علاوه بر مصرف خوراکی، برای موارد دیگری نیز استفاده می کردند؛ برای مثال، معمولا از عسل برای درمان زخم های کهنه و یا چرکی، سوختگی، گزیدگی مار، دردهای مفصلی، دردهای دستگاه تنفسی و بیماری هایی مانند زخم معده، ناراحتی های کلیوی و… استفاده می شد. مصرف عسل در قرنطینه نیز راه حلی مناسب برای بهبود بسیاری از بیماری های بدن می باشد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، در گذشته عسل را برای تغییر دادن مزه ی تلخ و زننده داروها، به ویژه برای کودکان یا افراد مسن استفاده می کردند.

 

 

عسل در قرنطینه، به عنوان ماده ی شیرین و مقوی!

این ماده شیرین و چسبنده که حاصل تلاش زنبورهای کارگر در مزارع گل و گیاه می باشد، به گونه ای خلق شده که خواص درمانی و دارویی بسیاری دارد زیرا سرشار از ترکیبات ضد باکتری و ضد میکروبی و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

 

یک قاشق غذاخوری عسل ارزش غذایی معادل ۶۴ کالری دارد. ترکیبات عسل بستگی به تغذیه زنبور دارد و غالبا فاقد پروتئین، چربی و فیبر است. و از ویتامین ها، کلسیم، پتاسیم، روی، کربوهیدرات و مقداری آب تشکیل شده است.

 

 

عسل، حاوی آنتی اکسیدان!

بیشتر ترکیبات عسل را آنتی اکسیدان هایی تشکیل می دهند که مانع بروز پیری زودرس می شوند و از عوامل مهم و تاثیر گذار بر سلامتی بدن محسوب می شوند.

 

در واقع آنتی اکسیدان ها موادی هستند که از انجام فرآیند اکسیداتیو در بدن جلوگیری می کنند و با از بین بردن رادیکال های آزاد، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند و موجب سلامت بدن می شوند.

 

 

خواص آنتی اکسیدان ها:

از خواص آنتی اکسیدان ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

-کاهش احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان و بیماری های قلبی

-انجام فرآیند سم زدایی در بدن

-حفظ شادابی و زیبایی پوست

-تقویت سیستم ایمنی بدن

-کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر

-تسکین گلودرد و سرماخوردگی

-کاهش احتمال ابتلا به سرماخوردگی

 

 

عسل در قرنطینه !

براساس مطالعاتی که درباره ی فواید عسل در کشور خودمان انجام شده است، مشخص شد برخی ویروس ها از جمله آدنویروس ها که در بدن، بیماری تنفسی ایجاد می کنند با مصرف عسل از بین می روند و به راحتی ریشه کن می شوند.

 

بنابراین در ایام قرنطینه همه ی ما بایستی در قدم اول پروتکل های بهداشتی رعایت کنیم تا از ابتلا به بیماری کرونا پیشگیری کنیم و در قدم دوم برای تقویت سیستم ایمنی بدن، با اقداماتی مانند انجام ورزش های مناسب در منزل، داشتن رژیم غذایی غنی از مواد مغذی و مصرف مواد غذایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند (مانند عسل، زنجبیل و …) سبک زندگی خود را در جهت سالم تر بودن، تغییر دهیم.

 

مصرف عسل در قرنطینه موجب افزایش معجزه آسای توانایی و قدرت سیستم ایمنی بدن می شود.

 

 

جلوگیری از اضافه وزن توسط عسل در قرنطینه :

از آنجایی که شیرین کننده های پر کالری و مضری مانند قند و شکر در زندگی روزانه ما سهم بسیار زیادی دارند؛ مصرف این مواد در دوران کرونا و قرنطینه که فعالیت افراد کاهش چشمگیری دارد موجب افزایش وزن، بروز مشکلات سلامتی و بیماری هایی مانند دیابت می شوند که در نهایت ضعف سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد.

 

در این ایام بهتر است به جای این شیرین کننده های مضر، از عسل به عنوان شیرین کننده طبیعی و مفید استفاده شود. مصرف روزانه عسل علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، موجب حفظ وزن می شود و از افزایش وزن در این ایام تا حد زیادی جلوگیری می کند.

 

 

ترکیبات معجزه آسا با عسل در قرنطینه :

برای تاثیر بیشتر در حفظ و یا حتی کاهش وزن، بهتر است عسل به همراه مقدار کمی دارچین به صورت ناشتا و قبل خواب، با چای یا شیر میل شود. معمولا مصرف ترکیب عسل و دارچین در تسکین درد دندان نیز بسیار موثر می باشد.

 

برای این منظور ۱ قاشق چای خوری پودر دارچین را با ۱ قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و در طول روز ۲ یا ۳ مرتبه مستقیما بر روی دندان قرار دهید.

 

همچنین میل کردن عسل با آبلیمو یا سرکه سیب، ترکیب بی نظیری می سازد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن مانند معجزه عمل می کند. این ترکیب برای مبارزه با سرماخوردگی، عفونت سینوس، کاهش سرفه و گلو درد استفاده می شود و اثر بی نظیری دارد.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر از نحوه خرید و قیمت محصولات کلیک کنید.

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *