عسل

مصرف عسل برای کودکان مفید است یا مضر!؟

مصرف عسل برای کودکان

مصرف عسل برای کودکان

 

سوالات و ابهامات زیادی درباره مصرف عسل و فواید عسل برای کودکان وجود دارد. عده ای آن را ممنوع و عده ای آن را مفید می دانند. اما حقیقت چیست؟!  وقت آن است امروز از این ابهام پرده برداشته شود و به توضیح هر کدام از این نظریات پرداخته شود.

 

شما هم شنیده اید که مصرف عسل برای کودکان زیر ۲ سال خطرناک است؟ به نظر شما دلیل این ممنوعیت چیست؟ در ادامه این مقاله به سوالاتی از این قبیل پاسخ داده می شود.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده و اطلاع از لیست قیمت محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجاد کلیک کنید.

 

 

عسل برای کودکان زیر ۲ سال:

شما درباره ممنوعیت مصرف عسل برای کودکان زیر ۲ سال چه می دانید؟


در توضیح علت این خبر باید کمی دقیق تر شویم. در برخی از خبرنامه ها ممنوعیت را به زیر ۱ سال محدود کرده اند و برخی دیگر نیز ۲ سال! این عامل بستگی به کامل شدن سیستم گوارشی کودک دارد اما بهتر است برای اطمینان بیشتر ۲ سال را مدنظر قرار دهید.

 

طبق نظر پژوهشگران مصرف عسل در کودکان زیر ۲ سال منجر به ابتلا آنها به بیماری بوتولیسم می شود. علت ایجاد این بیماری را می توان به وجود باکتری کلسترویدیوم بوتولینوم درون عسل مرتبط دانست.

 

این باکتری هنگام ورود به سیستم گوارشی کودک، به دلیل کامل نشدن رشد و قدرت سیستم گوارشی کودک، می تواند رشد کند و به بیماری نادر بوتولیسم منجر شود. اما مصرف عسل در کودکان بزرگتر از ۲ سال و بزرگسالان به دلیل قدرت بالای سیستم گوارشی آنها، این باکتری مهار می شود واجازه رشد به آن داده نمی شود.

 

بهتر است برای کودکان کمی بزرگتر از ۲ سال نیز مصرف عسل با احتیاط لازم انجام شود و یا آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید.

 

 

خواص عسل برای کودکان:

عسل سرشار از خاصیت و مواد غذایی می باشد که محرک رشد در کودکان می باشد. همانطور که گفته شد مصرف آن در کودکان زیر ۲ سال ممنوع و پس از آن باید با احتیاط انجام شود.

 

اما برای کودکان بالای ۳ سال مصرف عسل خواص بی نظیری را خواهد داشت که به رشد کودکانمان کمک می کند. در ادامه به برخی از این خواص اشاره خواهیم کرد.

 

 

خاصیت ضدنفخ:

یکی از مشکلات ناراحت کننده در کودکان مربوط به مشکلات نفخ سیستم گوارشی آنهاست. شما می توانید با مصرف عسل برای کودکان خود این مسئله ناراحت کننده را برطرف کنید و کودکان خود را شاد ببینید.

 

می توانید از عسل به عنوان شیرین کننده در چای و شیر صبحانه کودکان استفاده کنید.

 

 

جلوگیری از پوسیدگی دندان ها:

همکاری نکردن کودکان در مسواک زدن یکی از دغدغه های والدین می باشد. معمولا والدین این کودکان بیشتر از سایر والدین نگران پوسیدگی دندان های کودکاش هستند. ما به شما پیشنهاد می کنیم ضمن متقاعد کردن کودکتان در استفاده از مسواک از مصرف عسل نیز برای سلامت دهان و دندان کودکانتان غافل نشوید.

 

 

خاصیت ضدعفونی کننده:

خاصیت ضدعفونی کننده عسل موجب شد این ماده به عنوان ضدعفونی کننده قوی در پانسمان ها استفاده شود. اگر کودک بازیگوش شما دچار خراش های سطحی بر روی پوست خود شد شما می توانید با استفاده از عسل ناحیه آسیب دیده را ضدعفونی و حتی ترمیم نمایید.

 

علاوه بر آن مصرف عسل احتمال ابتلا به برفک دهان و گلو را در کودکان کاهش می دهد.

 

 

محرک رشد:

همانطور که بالاتر گفتیم عسل به رشد بهتر و کامل تر کودکانمان کمک می کند. بهتر است در طول هفته چند وعده از آن را هنگام صبحانه و یا عصرانه و یا به عنوان شیرین کننده به کودکان خود بدهیم.

 

 

آرام بخش قوی:

عسل می تواند خستگی و کسالت را از کودک شما و یا حتی خودتان دور کند. اگر شما یا فرزندتان در طول روز خسته و کسل می شوید مصرف عسل در پایان شب به همراه شیر می تواند شما را به خواب راحتی دعوت کند.

 

 

کمک به کم خونی:

یکی از ترکیبات مهم و البته مفید عسل، مقادیر آهن می باشد. این ماده خواص بسیاری برای کودک دلبند شما خواهد داشت. همچنین مصرف آن می تواند موجب افزایش گلبول های خون شود. شما می توانید با مصرف این ماده کم خونی خود را کنترل و حتی درمان کنید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *