عسل, عسل سیاه دانه

خواص بی نظیر سیاه دانه و عسل!

خواص سیاه دانه و عسل

خواص سیاه دانه و عسل

 

تا زمانی که کودک هستیم و سن کمی داریم تفکر درباره سلامتی بدنمان کوچک ترین دغدغه ما نیز محسوب نمی شود. اما زمانی که کمی بزرگ تر و آگاه تر می شویم برای بدست آوردن بدنی سالم و تندرست همواره تلاش می کنیم. اما در این بین هیچ گاه از اثر تغذیه بر سلامتی خود غافل نشوید.

 

چنانچه تغذیه مناسبی داشته باشید علاوه بر این که همواره بدن سالمی دارید عمر زیادی نیز خواهید داشت. شاید شما هم بدانید که یکی از ترکیبات معجزه گر برای سلامتی انسان ها، ترکیب سیاه دانه و عسل می باشد. امروز در این مقاله قصد داریم خواص بی نظیر این ترکیب با عسل را بیان کنیم.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده و اطلاع از لیست قیمت های برند تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

خواص سیاه دانه:

سیاه دانه همانطور که از اسم آن پیداست، دانه سیاه رنگی می باشد که خواص زیادی در طب سنتی دارد. این دانه پرخاصیت طعم تلخی دارد و برای تمامی افراد به خصوص زنان شیرده بسیار مناسب است. البته افرادی که مزاج گرمی دارند، بهتر است با احتیاط بیشتری از آن استفاده کنند.


از جمله خواص این دانه می توان به اختصار موارد زیر را نام برد.


درمان یبوست و مشکلات گوارشی
درمان کم خونی
درمان بیماری های قلبی و عروقی
درمان دیابت
درمان سل
درمان کم خونی
درمان میگرن
درمان زخم معده
درمان سینوزیت
درمان مزاج سرد
درمان زگیل
و … .

 

 

خواص سیاه دانه و عسل:

اگر به طور مداوم سرماخورده هستید این ترکیب مفید شما رو از شر بیماری سرماخوردگی راحت می کند!


مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند.


استفاده از این ترکیب می تواند طبع سرد شما را درمان کند و علائم ناشی از طبع سرد را کاهش دهد.


مصرف آن بیماری های گوارشی را درمان می کند و موجب بهبود هضم و عملکرد سیستم گوارش می شود.


این ترکیب سنگ کلیه و مثانه را از بین می برد و کلیه ها را تقویت می کند.


مصرف آن باعث بهبود علائم مربوط به آلرژی و حساسیت و حتی آسم می شود.


سیاه دانه و عسل موجب افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما می شود و از این طریق بر روند لاغری و تناسب اندام شما تاثیر می گذارد.


همچنین این ترکیب به شما کمک می کند پوستی سالم و شفاف داشته باشید.

 

 

نحوه مصرف سیاه دانه وعسل:

بهتر است قبل از مصرف سیاه دانه با عسل مقداری از آن را آسیاب کرده و پس از ترکیب آن با مقداری عسل، آن را میل کنید. آسیاب کردن سیاه دانه موجب افزایش تاثیر گذاری خواص آن می شود.


فراموش نکنید، هرگز سیاه دانه را از قبل آسیاب نکنید! این کار موجب می شود ترکیبات درون سیاه دانه سمی شوند و مشکلات زیادی را به وجود بیاورند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است هنگام استفاده از آن، مقدار کمی از سیاه دانه را که می خواهید مصرف کنید را همان لحظه آسیاب، و با مقدار معینی عسل ترکیب کنید.


در صورتی که تمایل دارید سیاه دانه را به تنهایی مصرف کنید؛ شما می توانید در طول روز ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن سیاه دانه و یا ۲ عدد کپسول از آن را میل بفرمایید.

 

 

عوارض احتمالی مصرف سیاه دانه و عسل:

مصرف این ترکیب به دلیل دارا بودن دو ماده با طبع گرم ممکن است برای کسانی که مزاج گرمی دارند مشکل زا باشد. این افراد با مصرف ترکیب سیاه دانه و عسل ممکن است دچار گرفتگی گلو و درد در آن ناحیه شوند. بنابراین دوز های مناسبی از آن را با توجه به طبع خود استفاده کنید.


برای مصرف این دو ماده به صورت یک ترکیب، فقط به اندازه مقدار مصرف خود سیاه دانه را آسیاب کنید. به هیچ عنوان سیاه دانه از قبل آسیاب شده را با عسل میل نکنید. زیرا سیاه دانه در صورتی که به مدت زیاد در هوای آزاد قرار بگیرد سمی می شود و مشکلاتی را برای سلامتی شما ایجاد می کند.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *