عسل

دوران بارداری و مصرف عسل! مصرف عسل مفید یا مضر؟!

مصرف عسل در دوران بارداری

مصرف عسل در دوران بارداری

 

دوران بارداری یکی از حساس ترین مراحل در زندگی هر خانم می باشد.  در این دوران تمام خلق و خوی مادر، تغذیه و سبک زندگی او بر فرزندش تاثیر می گذارد.

 

عسل ماده ای مقوی و پر از خاصیت می باشد و تمامی افراد از پیر و جوان و بیمار و سالم از مزایای آن استفاده می کنند. مصرف این ماده خوشمزه و مقوی نیز در برخی موارد نیازمند ملاحظه بیشتری می باشد.

 

برای مثال مصرف عسل در کودکان زیر ۱ سال به دلیل مشکلاتی که ممکن است به وجود بیاورد ممنوع می باشد. همچنین مصرف عسل و سایر محصولات زنبور عسل در افرادی که به  آن ها آلرژی دارند ممنوع می باشد.

 

یکی دیگر از مواردی که ممکن است مصرف عسل برای آن ها خطر آفرین باشد افراد دارای مزاج گرم می باشد. اما در بین سوال پیش می آید که آیا مصرف عسل برای دوران بارداری نیز مضر است یا مفید؟!

 

ما در این مقاله به این پرسش پاسخ می دهیم! همراه ما باشید و این مقاله با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده لیست قیمت ها و محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

آیا مصرف عسل برای دوران بارداری مفید است؟

در هیچ یک از تحقیقات و پژوهش های گذشته، مصرف عسل در دوران بارداری منع نشده و هیچ ضرری برای آن ثبت نشده است. مادران باردار می توانند در طول دوران بارداری خود از عسل استفاده کنند.

 

اما بهتر است برای اطمینان بیشتر قبل از مصرف آن، موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید تا به صورت تخصصی دستور مطابق شرایط و بدن خود را دریافت کنید.


البته در برخی موارد نیز مصرف عسل در دوران بارداری بهتر است متوقف شود که در ادامه این مقاله به آن موارد نیز خواهیم پرداخت.

 

 

خواص عسل برای دوران بارداری:

از جمله خواص بی نظیر عسل برای دوران بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • رفع بی اشتهایی در دوران بارداری
  • رفع حالت تهوع و مشکلات گوارشی در بارداری
  • بهبود زود هنگام زخم ها و جای بخیه پس از جراحی
  • درمان یبوست و مسمومیت های دوران بارداری
  • تقویت سیستم ایمنی مادر
  • رفع بی خوابی های دوران بارداری
  • پیشگیری از ابتلا به سرما خوردگی
  • و … .

 

 

مضرات عسل برای دوران بارداری:

مصرف عسل در برخی موارد نیز ممکن است باعث بروز عوارض در افراد مختلف شود. همه ی مادران این عوارض را تجربه نخواهند کرد و تنها آن هایی که مشکلات زیر را دارند آن را تجربه می کنند. شدت و ضعف این عوارض نیز در هر فرد متفاوت می باشد.

 

 

الف-مادرانی که به دیابت مبتلا هستند:

این مادران در دسته موارد خاص برای مصرف عسل در دوران بارداری قرار می گیرند. از آن جایی که درصد زیادی از ترکیبات درون عسل را قند ها شامل می شوند، افراد مبتلا به دیابت می بایست در مصرف آن احتیاط کنند.

 

خصوصا مادران دیابتی بهتر است در طول دوران بارداری خود برای کنترل بیماری و جلوگیری از آسیب به جنین با احتیاط بیشتری عسل مصرف کنند.

 

 

ب-مادرانی که عسل زیاد مصرف می کنند:

همیشه گفتیم عسل سرشار از خاصیت است و مصرف آن به تمامی افراد توصیه می شود اما مصرف بیش از حد نیاز آن نیز ممکن است موجب بروز بیماری های مختلف در افراد شود.

 

برای مثال مصرف بیش از حد عسل بخصوص در دوران بارداری موجب ایجاد مشکلات گوارشی مانند نفخ، دل درد، یبوست و یا اسهال و… شود.

 

 

ج-مادرانی که به محصولات زنبور عسل حساسیت دارند:

حساسیت به محصولات زنبور عسل در تعدادی از افراد به چشم می خورد. در صورتی که شما هم جزء این دسته محسوب می شوید، از مصرف عسل و یا سایر محصولات زنبور عسل در دوران بارداری خود به شدت پرهیز کنید. در صورت مصرف این محصولات ممکن است خطراتی برای خود شما و یا فرزندتان به وجود بیاید.

 

 

د-مادرانی که طبع گرمی دارند:

مصرف عسل، به عنوان ماده ای مقوی و سرشار از خاصیت، به دلیل داشتن طبع گرم به افراد با مزاج گرم توصیه نمی شود. این افراد ممکن است در صورت استفاده از عسل در دوز های بالا دچار مشکلاتی مانند گرفتگی گلو، افزایش ضربان قلب و… شوند.

 

در صورتی که این افراد تمایل زیادی به مصرف عسل دارند بهتر است از سایر انواع عسل که طبع مناسب تری دارند، در دوز های پایین استفاده کنند.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *