عسل

باور های غلط که درباره عسل وجود دارد!

باور های غلط درباره عسل

باور های غلط درباره عسل

از سالیان دور تا کنون همواره از عسل به عنوان یک معجون طبیعی و معجزه گر سلامتی انسان یاد می شود. استفاده از این ماده خوشمزه و انرژی بخش نیز به هیچ گونه پرهیز و یا احتیاط نیازی ندارد.

 

و تمام افراد در هر سنی می توانند از خواص آن استفاده کنند. با این حال اطلاعات کمی از این ماده همچون بسیاری دیگر از مواد غذایی در دسترس می باشد.

 

کمبود اطلاعات درباره مصرف این مواد مفید در اغلب موارد موجب می شود افرادی برای بدست آوردن بازدید و مخاطب برای صفحات خود دست به تولید محتوای زرد زده و مخاطب خود را گمراه کنند. از این رو افزایش اطلاعات در این زمینه مانع دامن زدن به مسائل این چنینی می شود.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی عسل زندو کلیک کنید.

 

 

باور های غلط درباره عسل:

متاسفانه محتوای زرد در این روز ها توجه بسیاری از صاحبان کسب و کار را به خود جلب کرده است. زیرا با استفاده از آن می توانند مخاطب و بازدید بیشتری را بدست آورند. اما این نوع محتواها در اغلب موارد موجب گمراهی مخاطبان و ایجاد باور ها غلط در آن ها می شود.

 

به همین منظور لازم است تا با افزایش اطلاعات و آگاهی مردم مانع از پیشرفت اطلاعات غلط در بین آن ها شویم. در ادامه چند نمونه از این باور های غلط را در مورد عسل بیان می کنیم.

 

 

۱٫ عسل طبیعی باید غلیظ باشد!

اولین باور های غلط که درباره عسل رواج پیدا کرده است در رابطه با ویژگی ظاهری آن می باشد. به گفته این افراد عسل طبیعی باید کمی غلیظ باشد و عسلی که رقیق است عسل طبیعی نمی باشد!

 

این باور از اساس غلط می باشد زیرا غلظت عسل طبیعی متناسب با دمایی که در آن نگهداری می شود تنظیم می شود.

 

 

۲٫ عسل طبیعی شکرک نمی زند!

دومین باور های غلط در رابطه با عسل این است که عسل طبیعی و خالص دچار شکرک نمی شود. به عقیده این افراد اگر عسل شکرک زد یعنی خالص و طبیعی نمی باشد.

 

در صورتی که عسل طبیعی ممکن است هنگامی که در دمای سرد نگهداری می شود شکرک بزند. این اتفاق به دلیل بلوری شدن مولکول های قندی در آن رخ می دهد.

 

 

۳٫ عسل طبیعی باید تیره باشد!

یکی دیگر از باور های غلط درباره عسل رنگ ظاهری آن می باشد. برخی افراد تصور می کنند رنگ تیره در عسل نشان دهنده ی اصالت و کیفیت بیشتر آن است.

 

این تصور نیز غلط است زیرا رنگ عسل به نوع تغذیه و شهد گیاهی که زنبور عسل بر روی آن می نشیند بستگی دارد. رنگ عسل طبیعی ممکن است از رنگ شفاف تر تا تیره تر و کدر تر متغیر باشد.

 

 

۴٫ هرچه عسل بیشتر کش بیاید کیفیت بهتری دارد!

این باور نیز در رابطه با کیفیت عسل غلط است. آنچه در ویژگی ظاهری عسل مهم است قاز کشیدن آن می باشد نه غلظت، رنگ و یا کش آمدن آن! اصطلاح قاز کشیدن به این معناست که هنگامی که مقداری از عسل را بر میدارید پس از تمام شدن باریکه کمی به سمت بالا حرکت می کند.

 

قاز کشیدن یکی از شیوه های تشخیص عسل طبیعی از عسل تقلبی می باشد. زیرا در عسل های تقلبی عسل به سمت پایین کش می آید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *