موم عسل

مصرف عسل با موم ، مفید است یا مضر؟!

مصرف عسل با موم

مصرف عسل با موم

موم عسل یکی دیگر از محصولات شگفت انگیز زنبور عسل می باشد. در برخی موارد عسل با موم آن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده کاربرد های گوناگونی در کندو برای زنبور های عسل دارد.

 

برای مثال زنبور ها از این ماده برای ساخت سلول های ۶ ضلعی کندو های خود استفاده می کنند. این محصول زنبور عسل نیز دارای خواص درمانی متعددی می باشد. و کاربرد های گوناگونی در صنعت برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی دارد.

 

پس تا به این قسمت از مقاله می دانیم که موم عسل خواص بسیاری برای سلامتی ما دارد. اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا می توانیم عسل با موم آن مصرف کنیم؟!

 

آیا مصرف عسل با موم ضرری برای ما ندارد؟ ما در این مقاله قصد داریم به این قبیل سوالات پاسخ دهیم. شما در انتهای این مقاله پاسخی برای پرسش های خود پیدا خواهید کرد.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی عسل زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

موم عسل چیست؟

موم عسل همان پوشش جداره سلول های کندو زنبور عسل می باشد. زنبور ها با تولید این ماده مومی شکل از جامعه خود محافظت می کنند و موقعیت را برای تولید مثل ملکه و افزایش جمعیت خود فراهم می کنند. همچنین موم عسل با تشکیل محفظه های شش ضلعی برای تولید و ساخت عسل مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین شما می توانید با خواندن این مقاله اطلاعات بیشتری را در رابطه با موم عسل بدست آورید. (برای خواندن مقاله کلیک کنید)

 

 

مصرف عسل با موم:

اولین سوال پر چالش در رابطه با مصرف عسل با موم آن می باشد. همانطور که گفتیم موم عسل دارای خواص بی نظیری می باشد. اما آیا امکان دارد مصرف عسل با موم آن از خواص این دو محصول بکاهد؟!

 

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم مصرف عسل با موم نیز مانند بسیاری دیگر از مواد غذایی اگر به صورت طبیعی و حالت نرمال آن انجام شود مفید است و بسیار توصیه می شود. اما در صورتی که موم زنبور عسل را به صورت جداگانه با عسل ترکیب می کنید دست نگه دارید!

 

به طور کلی مصرف عسل با موم، در عین حال که می تواند مفید و سفارش شده باشد، مضر نیز تلقی شود. در ادامه همین مقاله به خواص و عوارض مصرف عسل با موم می پردازیم.

 

 

خواص عسل با موم:

از آنجایی که هر دو این محصولات دارای خواص بی نظیری می باشند مصرف عسل با موم نیز می تواند اثرات نتیجه بخش بیشتری را برای سلامتی شما فراهم کند.

 

یکی از خاصیت های این ماده، کمک به درمان التهابات پوستی می باشد. موم عسل با دارا بودن خاصیت ترمیم کنندگی قوی که دارد در تهیه و ساخت محصولات مراقبت پوستی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اگر تمایل به داشتن پوستی شفاف و سالم دارید، حتما از موم عسل استفاده کنید.

 

از دیگر خواص این محصول شگفت انگیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

– کاهش درد های مفصلی

 

– کاهش عفونت های موجود در بدن

 

– بر طرف کردن مشکلات گوارشی

 

– ترمیم کننده محل زخم و سوختگی

 

– خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی

 

– بر طرف کردن نفخ

 

– درمان اسهال

 

– آرامش بخش قوی هنگام بروز درد های جسمی

 

– و … .

 

 

عوارض مصرف عسل با موم:

همانطور که گفته شد مصرف عسل با موم همانطور که دارای خواص زیادی می باشد ممکن اس عوارضی را نیز برای مصرف کننده داشته باشد.

 

مصرف موم عسل نا مرغوب به صورت ترکیب با عسل می تواند مشکلات جدی برای سلامتی فرد به دنبال داشته باشد.  توصیه تیم تخصصی عسل زندو به شما عزیزان است که تا حد امکان از مصرف عسل با موم غیرطبیعی پرهیز کنید.

 

در اغلب موارد موم های عسل دستخوش تغییرات شیمیایی همچون آفت کش ها و سموم و داروهای مخصوص زنبور ها می شوند. در این مواقع اصطلاحا گفته می شود موم عسل سمی است. تمامی این عوامل ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل سلامت جسمانی شما عزیزان شود.

 

گاهی اوقات موم زنبور عسل توسط خود زنبور تولید نمی شود. بلکه سوء استفاده گرانی نیز در پشت پرده وجود دارند که می توانند با اندک هزینه و تجهیزات موم عسل نامرغوب تولید و روانه بازار کنند. به همین دلیل تهیه موم عسل از فروشگاه های معتبر اهمیت زیادی پیدا می کند.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *