عسل

آیا مصرف بیش از حد عسل برای بدن مضر است؟!

مصرف بیش از حد عسل

مصرف بیش از حد عسل

 

همانطور که می دانید عسل جزء مواد طبیعی پر خاصیت می باشد که توسط زنبور عسل تولید می شود. همیشه و همه جا از خاصیت های عسل طبیعی گفته شده است. اما آیا می دانستید این ماده خوشمزه و پرخاصیت هم می تواند برای شما مضر باشد؟!

 

مصرف بیش از حد عسل به جای اینکه برای بدن شما مفید باشد می تواند سلامتی شما را حتی به خطر بیندازد. به طور کلی تنها مصرف مواد مفید و مغذی برای سلامتی انسان کافی نیست بلکه باید به فاکتور هایی از جمله دوز مصرفی و شیوه مصرف آن نیز توجه داشت.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی عسل زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

عوارض مصرف بیش از حد عسل:

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم مصرف عسل اگر به شیوه مناسب آن و در دوز های مناسب آن مصرف نشود می تواند موجب بروز مشکلاتی در بدن انسان شود. ما در این مقاله به چند مورد از مشکلاتی که مصرف یش از حد عسل می تواند برای ما به وجود بیاورد اشاره می کنیم.

 

 

ابتلا به بیماری قند خون:

از آنجایی درصد زیادی از ترکیبات درون عسل را انواع قند ها تشکیل می دهند مصرف بیش از حد عسل موجب جذب مقدار زیادی از قند ها به بدن انسان می شود. این عامل تهدیدی برای سلامت انسان به شمار می رود و احتمال ابتلا به بیماری دیابت و قند خون افزایش می یابد.


همچنین اگر در حال حاضر دچار بیماری دیابت و قند خون می باشید و یا اگر مستعد ابتلا به آن هستید مصرف عسل در دوز های بالا برای شما خطرناک محسوب می شود.

 

 

ابتلا به بیماری های گوارشی:

مصرف بیش از حد عسل می تواند موجب بروز درد های شکمی شود. همچنین اگر از این ماده خوشمزه بیش از حد مجاز مصرف شود می تواند شما را دچار یبوست و یا نفخ کند.


اگر دچار یبوست هستید مصرف عسل می تواند مشکل شما را حل کند اما مصرف بی از حد آن اثر عکس بر روی مشکل شما دارد و آن را تشدید می کند.

 

ابتلا به بیماری فشار خون:

مصرف عسل و ترکیباتی که حاوی عسل هستند می توانند بیماری فشار خون را کنترل و حتی درمان کند. اما چنانچه این ماده پر خاصیت در دوز های بالا و بیش از حد مجاز مصرف شود بیماری شما را تشدید می کند و یا شما را در معرض ابتلا به آن قرار می دهد.

 

 

افزایش وزن:

همانطور که می دانید و همانطور که از طعم عسل پیداست، بخش زیادی از ترکیبات درون عسل را قند ها تشکیل می دهند. بنابراین مصرف بیش از حد این حجم از عسل می تواند علاوه بر مشکلاتی که نام برده شد موجب اضافه وزن و چاقی نیز در افراد بشود. مصرف این ماده مغذی و پرخاصیت در دوز های زیاد مقدار زیادی کالری را وارد بدن شما می کند.

 

 

خراب شدن دندان ها:

مصرف مواد غذایی شیرین مانند شیرینی، شکلات و عسل می تواند بر روی شیار های دندان ها باقی بماند. باقی ماندن این مواد بر روی سطح دندان ها موجب پوسیدگی دندان ها و ایجاد جرم و پلاک بر روی آن ها می شود.


بنابراین مصرف مقدار زیادی از مواد شیرین به خصوص عسل که حالت چسبندگی زیادی دارد می تواند موجب خراب شدن دندان های شما شود.


به همین دلیل بهتر است برای جلوگیری از بروز این اتفاق از مصرف بیش از اندازه عسل اجتاب کنید. همچنین توصیه می شود بعد از مصرف این مواد حتما مسواک بزنید تا احتمال خراب شدن دندان ها کاهش یابد.

 

 

شیوه مناسب مصرف عسل:

احتمالا حالا که به انتهای این مقاله رسیده ایم مصرف مقدار مناسبی از عسل و شیوه مصرف آن برای شما اهمیت زیادی پیدا کرده است. ما در این بخش از مقاله قصد داریم به شیوه مصرف مناسب این ماده خوشمزه و پرخاصیت بپردازیم.


موارد زیادی بر روی مقدار مناسب استفاده از عسل تاثیر می گذارند. این مقدار در هر فرد متفاوت بوده و بستگی به شرایط هر فرد دارد. اگر می خواهید درباره مقدار مجاز برای صرف عسل اطلاعات کاملی بدست اورید این مقاله را بخوانید. (کلیک کنید)


با داشتن اگاهی و اطلاعات کافی در این مورد می تواند عوارض مصرف عسل را به حداقل رساند. و در عوض از خواص بی نظیر آن بیشتر استفاده نمود.

 

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *