عسل

مقدار مجاز برای مصرف عسل چقدر است؟

مقدار مجاز برای مصرف عسل

مقدار مجاز برای مصرف عسل

 

تمامی مواد غذایی و مواد مصرفی، باید به اندازه مصرف شوند. در صورتی که یک ماده غذایی بیش از حد و یا کمتر از حد مورد نیاز بدن مصرف شود ممکن است موجب بروز اختلال در روند فعالیت و سلامت انسان شود. این مسئله آن قدر اهمیت دارد که گاهی ممکن است یک ماده پر خاصیت و مفید را تبدیل به ماده ای خطرناک برای سلامتی انسان کند.

 

عسل مثال خوبی برای درک این جمله می باشد. همانطور که همه ی ما می دانیم عسل دارای خواص بسیاری است و مصرف آن برای بهبود بسیاری از بیماری ها توصیه می شود. اما چنانچه مقدار مجاز برای مصرف عسل را ندانیم و آن را کمتر و یا بیشتر از حد مجاز مصرف کنیم تبدیل به ماده ای می شود که سلامتی ما را به خطر می اندازد.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

مقدار مجاز برای مصرف عسل چقدر است؟

بهتر است از همین ابتدای مقاله برویم سراغ اصل مطلب و اطلاعات لازم را درباره مقدار مجاز برای مصرف عسل در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.


همانطور که در مقاله ” آیا مصرف بیش از حد عسل برای بدن مضر است؟!” به آن اشاره شد، مقدار مجاز برای مصرف عسل به عوامل متعددی وابسته می باشد.


این عوامل در هر فرد نتایج متفاوتی به همراه دارد و در همه افراد یکسان نیست. به عبارت دیگر مقدار مجاز برای مصرف عسل در هر فرد متفاوت می باشد. در ادامه به معرفی این عوامل می پردازیم.

 

 

بیماری هایی که به آن مبتلا هستید:

اولین عامل در تعیین مقدار مجاز برای مصرف عسل، آگاهی از نوع بیماری جسمی شما و لحاظ کردن آن در مقدار مصرف می باشد. مصرف عسل در برخی افراد می تواند عوارضی به همراه داشته باشد. برای مثال اگر شما هم جزء افرادی هستید که به عسل و محصولات زنبور عسل حساسیت دارید، از مصرف عسل اجتناب کنید.

 

همچنین مصرف عسل در بیماران دیابتی، افراد دارای اضافه وزن، بیمارانی که فشار خون دارند و… باید با مشورت پزشک و در دوز های کم مصرف گردد. همچنین مصرف عسل برای کودکان زیر ۱ سال ممنوع می باشد.

 

 

نوع عسلی که قصد دارید مصرف کنید:

عسل ها انواع مختلفی دارند و انواع آن با توجه به گیاهی که از آن عسل تولید می شود طبقه بندی می شوند. هر کدام از این عسل ها خواص متفاوتی دارند. برخی از آن ها قوی تر و برخی دیگر ضعیف تر می باشند.


بهتر است هنگام مصرف به نوع عسل و خواص آن توجه کنید تا عوارض ناشی از مصرف آن به حداقل برسد. زیرا مصرف عسل هایی که خواص بیشتری دارند و اصطلاحا قوی تر هستند موجب اذیت شدن برخی افراد می شود.

 

 

آگاهی از طبع خود و طبع عسل مصرفی:

یکی از عوامل مهم هنگام مصرف عسل در هر دوزی از آن آگاهی از طبع خود می باشد. همانطور که می دانید عسل طبیعی دارای طبع گرم می باشد و میزان گرم بودن آن در انواع مختلفی از آن متفاوت می باشد. پس با داشتن آگاهی از طبع خود می توانید مقدار مجاز برای مصرف عسل را تشخیص دهید.


به طور کلی افراد دارای طبع سرد می توانند هر نوع از عسل را مصرف کنند. اما عموما افرادی که طبع گرم دارند هنگام مصرف عسل هایی که طبع گرم تری دارند دچار ناراحتی می شوند. این افراد نباید مصرف عسل خود را متوقف کنند اما می توانند آن را در دوز های پایین مصرف کنند.

 

 

میزان مجاز مصرف عسل برای تمامی افراد:

احتمالا تا به این قسمت از این مقاله به طور تقریبی می دانید مقدار مجاز مصرف عسل برای شما چقدر می باشد. با این حال اگر بخواهیم کمی عمومی تر به ماجرا نگاه کنیم. مقدار متوسطی از عسل را می توان به عنوان حد مجاز مصرف آن در نظر گرفت.

 

این میزان در علم پزشکی و طب سنتی معادل ۲ تا ۳ قاشق غذا خوری در طول روز در نظر گرفته شده است. مصرف مقادیری بیشتز از میزان تعیین شده می تواند شما را درگیر مشکلات جدی کند.

 

همچنین اگر در حال حاضر دارای شرایط خاص هستید و یا بیماری خاصی دارید بهتر است قبل از مصرف عسل درباره مقدار مجاز برای مصرف عسل حتما با پزشک خود مشورت کنید. برای مثال اگر شما در دوران بارداری قرار دارید و مبتلا به بیماری دیابت نیز هستید از مصرف خودسرانه عسل پرهیز کنید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *