عسل

چطور شیرینی عسلی خوشمزه بپزیم؟!

شیرینی عسلی

شیرینی عسلی

 

شیرینی عسلی، یکی از شیرینی های خوشمزه و همراه همیشگی سفره ی عید نوروز در چند دهه گذشته می باشد. این شیرینی طرفداران بسیاری دارد و البته ناگفته نماند با مصرف آن مواد مفید بسیاری را نیز به بدن خود وارد کرده اید.


همانطور که از نام این شیرینی پیداست، عسل یکی از مواد اصلی برای تهیه آن می باشد. این ماده شیرین و پر خاصیت علاوه بر خوشمزه تر کردن این شیرینی خواص آن را نیز دو چندان می کند. با ما همراه باشید تا با طرز تهیه شیرینی عسلی آشنا شوید.

 

شما می توانید جهت اطلاع از لیست قیمت و محصولات برند تولیدی و تخصصی عسل زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی عسلی:

برای تهیه این شیرینی خوش طعم باید در دومرحله مواد آن را آماده کنیم. در مرحله اول مواد پایه آن را آماده می کنیم و در مرحله دوم مواد رویه شیرینی عسلی را آماده می کنیم.

 

 

مواد لازم برای پایه شیرینی عسلی:

روغن جامد / ۲۰۰ گرم
پودر قند / ۱۰۰ گرم
وانیل / یک چهارم قاشق چای خوری
بکینگ پودر / یک قاشق چای خوری
تخم مرغ / دو عدد
آرد / به میزان لازم

 

 

مواد لازم برای رویه شیرینی عسلی:

کره / ۲۰۰ گرم
عسل / ۳۲۰ گرم
شکر / ۷۰ گرم
بادام پرک شده / ۳۰۰ گرم
زعفران حل شده در آب جوش / یک قاشق سوپ خوری
مواد مورد نظر برای تزئین (بادام، پسته، پودر نارگیل، کنجد و…)

 

 

طرز تهیه شیرینی عسلی خوشمزه:

برای تهیه این شیرینی پر طرفدار ابتدا باید پودر قند، روغن و وانیل را در ظرفی بریزید و خوب آن ها را باهم ترکیب کنید. برای بهتر ترکیب شدن نیز می توانید از همزن برقی استفاده کنید.


در مرحله بعدی یک تخم مرغ را شکسته و به ترکیب اضافه کنید و خوب بهم بزنید. پس از ترکیب شدن سراغ تخم مرغ دیگر بروید. آخرین تخم مرغ را نیز شکسته و مجددا به ترکیب اضافه کنید. مجددا ترکیب را هم بزنید تا خوب با یک دیگر ترکیب شوند و به صورت یکدست در بیاید.


در مرحله بعد بکینگ پودر و آرد را به آرامی به مواد اضافه کنید. سعی کنید آرد را آرام آرام به مواد اضافه کنید. این کار را ادامه دهید تا خمیر به دست آمده به دست نچسبد.

 

 

مرحله آخر:

در این مرحله باید فر را برای پختن و قرار دادن شیرینی ها آماده کنید. ابتدا دمای فر را بر روی ۱۷۵ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. صبر کنید تا دمای داخل فر خوب گرم شود.

 

سپس کف سینی مورد نظر خود را با مقدار کمی روغن چرب کنید. بهتر است کمی روی آن آرد بپاشید تا خمیر به راحتی از ظرف جدا شود.


سپس خمیر شیرینی عسلی را بر روی سینی بریزید به طوری که تمام سطح آن یکنواخت شود. برای پخت بهتر خمیر، سوراخ های ریزی را بر روی آن ایجاد کنید. اجازه دهید ۲۰ دقیقه درون فر بپزد.

 

 

طرز تهیه مواد رویه شیرینی عسلی:

برای تهیه مواد رویه این شیرینی خوش طعم، ابتدا کره، عسل و شکر را در ظرفی بریزید. ظرف را بر روی حرارت ملایم قرار دهید.  سپس بادام پرک شده و زعفران حل شده در آب جوش را کم کم به مواد اضافه کنید.


اجازه دهید چند دقیقه مواد بر روی حرارت ملایم قرار بگیرند. سپس خوب آن ها را بهم بزنید و بر روی خمیر شیرینی از قبل آماده شده بریزید. حالا نیاز است مجددا سینی را درون فر با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید.


زمانی که رنگ شیرینی شما به رنگ طلایی تغییر رنگ داد، شیرینی شما آمادست. اما دست نگه دارید! هنوز مرحله تزئین آن به پایان نرسیده! حالا می توانید بروید سراغ موادی که برای تزئیین آن از قبل آماده کرده بودید. مواد مورد نظر  را بر روی شیرینی ها بریزید و به طور دلخواه آن را تزئین کنید. نوش جان!

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *