کندوی عسل, کندوی عسل ملکه

فروش مستقیم کندوی عسل ملکه

کندوی عسل ملکه یکی از تجهیزات اصلی جهت تولید عسل است که اکثرا مورد استفاده زنبورداران می باشد و به وفور مورد خرید و فروش قرار می گیرد، فروش مستقیم آن نیز به بهترین نرخ و بالاترین کیفیت انجام شده و قیمت های مناسبی را به خود اختصاص داده است.

فروش مستقیم کندوی عسل ملکه

نحوه تولید عسل در کندو

نحوه تولید عسل در کندو تولید عسل کندو در بازار طی فرایند مختلفی انجام می شود که در مرحله اول زنبور در مزارع و باغات با خرطوم خود مشغول به مکیدن شهد و گرده گل ها می شوند و این شهد را در معده خود ذخیره می کنند، همچنین به دلیل اینکه بدن کرکی دارند گرده به کرک بدنشان می چسبد.

زنبور با پاهای خود گرده های گل را جمع آوری نموده و در سبد گرده خود آنها را ذخیره می کند و بعد از آن به کندو باز خواهند گشت که شهد ها در راه بازگشت به کندو با آنزیم هایی که در بدن زنبور است مخلوط می شود و این باعث می شود مولکول های قند پیچیده شهد تجزیه شود و به فروکتوز و گلوکز تبدیل شود.

زنبورها با رسیدن به کندو شهد را در اختیار زنبور کارگر قرار می دهند و زنبورهای کارگر برای اینکه شهد به غلظت مناسب برسد آن را مدام می خورند و باز می گردانند و بعد از آن در سلول شش ضلعی شان عسل را ذخیره می کنند، با باز گذاشتن درب سلول هایشان و به هم زدن بال هایشان عسل تبخیر خواهد شد و بعد از خشک شدن شهد درب سلول ها را با موم می بندند.

تولید کندوی عسل ملکه در ایران

تولید کندوی عسل ملکه در ایران تولید کندوی عسل ملکه در ایران به صورت طبیعی و توسط زنبور عسل انجام می شود و کندو خانواده ای بزرگ است که از زنبور و منابع مورد نیاز آنها تشکیل می شود، داخل کندو با بره موم که ماده ای چسبنده است پوشیده شده که شکاف های کندو را مسدود می کند و این بره موم از بزاق دهان زنبور عسل، موم و صمغ گیاهان تشکیل شده است که از خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی برخوردار می باشد.

کندوی ملکه زنبور دارای انواع مختلف طبیعی، بومی و مدرن می باشد که نوع طبیعی توسط خود زنبور و بدون دخالت انسان تولید شده و بیشتر در جنگل ها و غارها وجود دارد و ارگانیک محسوب می شود، کندوی مدرن نیز از قاب های چوبی درست شده که زنبور به راحتی از آنها استفاده می کند و موم را در داخل آن تشکیل می دهد و این کندو از رایج ترین آنهاست که در کل دنیا مرسوم می باشد.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *