عسل

ماسک عسل برای درمان آکنه:

ماسک عسل

ماسک عسل

 

داشتن پوستی پر از آکنه یکی از آزار دهنده ترین مسائلی است که ممکن است برای هر شخصی اتفاق بیفتد. روش های زیادی برای مقابله با آکنه وجود دارد که یکی از موثر ترین روش ها برای درمان آن استفاده از ماسک عسل می باشد.

 

عسل ماده غذایی مفید و پر از خاصیتی است که برای مصارف گوناگون از آن استفاده می شود. مصرف این ماده مفید حتی برای پوست نیز معجزه می کند. پس می توان برای درمان نه تنها آکنه بلکه درمان بسیاری از مشکلات پوستی، روی آن حساب کرد.

 

ما در این مقاله قصد داریم به توضیح آکنه و روشی برای بر طرف کردن آن با استفاده از ماسک عسل بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده و اطلاع از لیست قیمت ها و محصولات برند تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

آکنه چیست و چرا به وجود می آید؟

آکنه یکی از انواع بیماری های پوستی خفیف محسوب می شود. این عارضه ممکن است زندگی افراد را مختل کند. و در صورتی که شدت آن زیاد باشد بر روی اعتماد به نفس آن ها تاثیر می گذارد.

 

تا زمانی که منافذ پوست شما باز است هیچ مشکلی پیش نمی آید. و پوست شما به راحتی به تنفس خود ادامه می دهد. اما هنگامی که منافذ پوست بسته می شوند. چربی درون پوست راهی برای خروج از پوست پیدا نمی کند.

 

در این حالت چربی درون پوست جمع می شود و درون توده ای بسیار کوچک شروع به رشد کردن و بزرگ تر شدن می کند. آکنه ممکن است در اندازه های مختلف ایجاد شود. گاهی این عارضه همراه با تورم و درد در آن ناحیه می باشد.

 

 

چرا عسل برای درمان آکنه مفید است؟

یکی از مهم ترین خواص عسل طبیعی، خاصیت ضدعفونی کنندگی آن است. این ماده پر خاصیت می تواند با میکروب ها، باکتری ها و قارچ ها مبارزه کند و آن ها را از بین ببرد. مصرف عسل برای درمان آکنه زمانی معجزه می کند که بتواند منافذ بسته را مجددا باز کند تا پوست به تنفس عادی خود ادامه دهد.

 

استفاده از عسل به عنوان ماسک می تواند با سایر ترکیب های مفید دیگر همراه باشد. و یا می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از ماسک عسل می تواند به تنهایی در کنترل چربی پوست و باز ماندن منافذ پوست کمک کند. همچنین اگر منافذ پوست شما مسدود شود می توانید با عسل آن را رفع کنید.

 

در صورتی که به دلیل مسدود بودن منافذ پوست دچار آکنه شدید عسل می تواند آکنه را بر طرف کند. همانطور که بالا تر گفته شد، عسل با خاصیت ضد عفونی کنندگی می تواند میکروب های آلوده سطح پوست را از بین ببرد و به بهبود آکنه کمک کند.

 

 

طرز تهیه ماسک عسل:

همانطور که گفته شد، عسل می تواند به عنوان ماسک صورت، هم به تنهایی و هم به صورت ترکیب با سایر مواد استفاده شود. اگر به دنبال تهیه ماسک عسل با سایر ترکیبات هستید این مقاله را مشاهده کنید. (کلیک کنید)

 

برای استفاده از عسل به صورت ماسک (به تنهایی) ابتدا پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. حالا فقط کافیست مقداری از ان را به آرامی بر روی پوست کاملا پاکیزه خود بمالید.


تنها ایجاد یک لایه از آن بر روی پوست کافیست. بعد از این مرحله حدود ۲۰ دقیقه زمان بدهید. سپس پوست خود را مجددا با آب ولرم شستشو دهید.

 

در صورتی که به محصولات زنبور عسل حساسیت دارید بهتر است قبل از استفاده از عسل کمی احتیاط کنید. برای اطمینان بیشتر بخشی از آن را بر روی قسمتی از پوست خود امتحان کنید.

 

 

خواص ماسک عسل:

چسبندگی عسل یکی از مهم ترین خواص در بر طرف کردن آکنه پوست می باشد. این چسبندگی باعث می شود منافذ بسته شده توسط آلودگی ها به راحتی از پوست جدا شود.


همچنین خاصیت ضدعفونی کنندگی آن نیز کمک می کند آلودگی های سطح پوست از بین بروند. دارا بودن مقادیری از آنتی اکسیدان ها نیز باعث می شود پوست شما شاداب و جوان به نظر برسد.


و در آخر، حتما به جای استفاده از عسل های موجود در فروشگاه ها، عسل طبیعی خریداری کنید. ناگفته نماند مجموعه زندو سال ها در زمینه تولید عسل طبیعی و ارگانیک تجربه دارد.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *