عسل

با خواص عسل در طب سنتی بیشتر آشنا شوید!

خواص عسل در طب سنتی

خواص عسل در طب سنتی

 

عسل ماده ای شیرین و طلایی رنگ است که از شهد گل ها توسط زنبور های عسل تولید می شود. این ماده طلایی رنگ و شیرین مزه دارای خواص بسیاری می باشد. و از دیر باز تا کنون در زمان هایی که علم پزشکی پیشرفت چندانی نکرده بود از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها بهره گرفته می شد.

 

ما در این مقاله قصد داریم به برخی از خواص عسل در طب سنتی و کاربرد های بی نظیر آن بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و جهت حمایت از تیم زندو این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

خواص عسل در طب سنتی:

از زمان های دور تا کنون همواره متخصصین این حوزه از عسل برای درمان بیماری ها و همچنین به عنوان غذا و خوراکی از آن استفاده فراوان می شد. افراد متخصص این حوزه در قدیم از دانش و اطلاعاتی که درباره عسل داشتند به شیوه های مختلفی استفاده می کردند. در ادامه به معرفی چند نمونه از خواص عسل در طب سنتی اشاره می کنیم.

 

 

افزایش طول عمر:

یکی از شایع ترین عقاید در طب سنتی گذشتگان اعتقاد به این باور است که مصرف مداوم عسل موجب افزایش طول عمر انسان می شود. در بین متخصصین طب سنتی یونانیان بیشترین درصد از معتقدان این عقیده را در بر می گرفتند. بنابراین یکی از دلایل استفاده گذشتگان از عسل، افزایش طول عمر انسان می باشد.

 

 

درمان سل و علائم آن:

یکی دیگر از خواص عسل در طب سنتی گذشته، استفاده از آن برای درمان بیماران مبتلا به سل بود. سل یک بیماری عفونی می باشد که دستگاه تنفسی انسان را درگیر خود می کند.

 

این بیماری در گذشته مرگ بار تلقی می شد اما گذشتگان با استفاده از عسل می توانستند بیماری سل را کنترل و حتی درمان کنند. امروزه نیز برخی پزشکان به بیماران مبتلا به سل توصیه می کنند از عسل طبیعی استفاده کنند.

 

 

درمان مشکلات گوارشی:

از خواص خارق العاده عسل می توان به قدرت آن در درمان مشکلات گوارشی اشاره کرد. عسل حاوی مقادیری از انواع ویتامین ها می باشد که موجب بهبود عملکرد سیستم گوارشی می شود. به همین دلیل درمان خوبی برای مشکلات گوارشی همچون زخم معده، ورم معده، رفلاکس معده، یبوست، اسهال و … می باشد.

 

 

درمان جای زخم و سوختگی:

عسل خاصیت ترمیم کنندگی بالایی دارد و می تواند زخم ها را به سرعت درمان کند و اثر باقی مانده از آن را بر طرف کند. همچنین خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی بودن عسل نیز به ضدعفونی کردن محل آسیب دیده و بهبود سریع تر آن کمک می کند. در گذشته نیز اکثر افراد از پانسمان عسل برای بهبود زخم ها استفاده می کردند.

 

 

بهبود مشکلات قلبی:

از دیگر خواص عسل می توان به قدرت بالای آن در بهبود عملکرد سیستم قلب و عروق در بدن انسان اشاره کرد. مصرف مداوم عسل در بیماران قلبی و یا بیماران مبتلا به فشار خون می تواند بیماری و ناراحتی آن ها را کاهش دهد و حتی بر طرف نماید.

 

همچنین عسل شیوه مناسبی برای کاهش دادن میزان کلسترول بد در خون می باشد. به علاوه مصرف عسل موجب گشاد شدن رگ ها و بهبود عملکرد سیستم گردش خون و خون رسانی به اندام ها می شود.

 

 

درمان سرفه، گلو درد و سرماخوردگی:

یکی دیگر از خواص معجزه آسای عسل درمان بیماری سرماخوردگی، سرفه و گلو درد ناشی از آن می باشد. گذشتگان برای درمان بیماری سرماخوردگی به خصوص در کودکان از عسل استفاده می کردند. مصرف عسل به افراد کمک می کند گلو درد و سرفه ناشی از سرما خوردگی خود را کاهش دهند.

 

همچنین مصرف مداوم عسل به دلیل افزایش قدرت سیستم ایمنی در بدن انسان می تواند احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و یا آنفولانزا را در انسان کاهش دهد.

 

 

بهبود مشکلات پوستی:

همانطور که گفته شد عسل در دنیا به عنوان یک ترمیم کننده قوی و طبیعی شناخته می شود. این ماده طلایی رنگ پر خاصیت، توانایی از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا را دارد. و از این طریق می تواند مشکلات پوستی را در افراد بر طرف کند و اثر بر جای مانده از مشکلات پوستی را نیز برطرف کند.

 

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *