کندو سبدی

بازار پخش کندوی عسل سبدی

زنبور داران از کندوهای مختلفی برای پرورش زنبور عسل و رسیدن به عسل طبیعی بهره می گیرند. از انواع کندوی زنبور عسل می توان به کندوی عسل سبدی، چوبی و جعبه ای نام برد که هرکدام از آن ها در حین سادگی  تفاوت هایی با هم دارند.

در کندوی عسل سبدی یک سوراخ در آخر کندو قرار دارد که توسط موم پر می شود تا در فصل سرد سال به زنبور ها صدمه ای وارد نشود و در فصول دیگر سال این سوراخ باز می شود که این به روش سنتی ست و در روش صنعتی آن یک در کشویی در کندو تعبیه شده که می توانیم سوراخ آن را کوچک یا بزرگ کنیم.

بازار پخش کندوی عسل سبدی

کاربرد کندو عسل در صنعت چاپ

کاربرد کندو عسل در صنعت چاپ از کندو عسل در صنایع مختلفی استفاده می شود از جمله صنعت چاپ که با بهره گیری از این ماده طبیعی به عنوان محافظ برای پوشش سطوح کنده کاری شده و حکاکی شده استفاده کرد که ماندگاری نقش ها را بیشتر می کند که در گذشته این کار بسیار مرسوم بوده است. از دیگر کاربردهای کندو سبدی می توان به کاربرد دارویی، غذایی، آرایشی و بهداشتی، شمع سازی، ریخته گری و… نام برد که هر کدام در حوزه ی خاص خود دارای بحث بیشتری ست.

همانطور که گفته شد این ماده طبیعی کاربرد فراوان داشته و به همین دلیل بسیاری از زنبور داران پرورش زنبور عسل به این امر توجه ویژه داشته و کندوهای عسلی متعددی را تهیه می کنند.

آنچه که باید در خصوص کندو عسل مد نظر داشت اصلی بودن آن از نوع تقلبی ست که برخی سودجویان با بی خردی و بدون توجه به عوارض زیست محیطی آن دست به تقلب در اینگونه محصولات می زنند که در هنگام خرید باید به نکات لازم توجه بسیار داشت.

نرخ فروش کندو عسل سبدی کیلویی

نرخ فروش کندو عسل سبدی کیلویی کندو سبد کیلویی با نرخ های متفاوتی به فروش می رسد و نرخ مقطوع آن بسته به نوع گل مصرفی و نوع زنبور داری و… وابسته است و همچنین این قیمت گذاری ها در فصول مختلف سال فرق می کنند. مثلا در فصل بهار عسل بهاره به دلیل وفور گل و گیاهان، کندو عسل ارزان تر نسبت به سایر فصول است و زنبور ها فعالیت بیشتری در ساخت کندو دارند. یکی از عوامل تعیین کننده در تعیین قیمت کندوی عسل تعداد قاب ها یا همان قدرت واقعی جمعیت کلنی زنبور ها می باشد که این وضعیت همانطور که گفتیم در فصول مختلف سال متغیر است و با توجه به تعداد زنبور ها و قاب ها تعیین می شود.

کندو سبدی کیلویی هم از این قاعده مستثنی نیست و بسته به تعداد قاب کندو قیمت گذاری روی آن صورت گرفته و روانه بازار می شوند و در مراکز آرایشی و بهداشتی، عطاری ها و.. موجود می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *