عسل

درمان دیابت با عسل چطور ممکن است؟!

درمان دیابت با عسل!

 

دیابت یکی از بیماری های خاموش و وابسته به تغذیه و شرایط زندگی می باشد. از این جهت به آن خاموش می گویند که علائم آن در فرد مبتلا ممکن است برای مدت طولانی بروز پیدا نکند. به این ترتیب بیمار متوجه بیماری خود نیست و ممکن است بیماری تشدید شود.

درمان دیابت در اکثر مواقع سخت می باشد اما می توان آن را با تغذیه مناسب ، ورزش و سک زندگی سالم تا حد زیادی کنترل کرد. عسل یکی از مواد غذایی مفید می باشد که در طب سنتی برای درمان دیابت از آن استفاده می شود.

این ماده طلایی رنگ و خوشمزه خاصیت های فراوانی دارد که موجب سلامتی مصرف کننده می گردد. ما در این مقاله قصد داریم به برخی از خواص عسل در درمان دیابت بپردازیم.

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های محصولات مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجا کلیک کنید.

درمان دیابت با عسل !

احتمالا اولین سوال شما پس از خواندن این تیتر این است که عسل ماده ی شیرین مزه و سرشار از قند چطور می تواند در درمان دیابت و بیماری قند خون مفید واقع شود؟! این ماده با اینکه مقادیر زیادی از قند ها را شامل می شود توانایی بالایی در کنترل قند خون در افراد دارد.

گذشتگان نیز در طب سنتی از عسل برای درمان دیابت و کنترل علائم آن در افراد مختلف استفاده می کردند. افرادی مبتلا به بیماری دیابت بودند و از عسل برای درمان بیماری خود استفاده کردند ، علائم کمتری را نسبت به سایر بیماران گزارش کرده اند.

خواص عسل برای درمان دیابت:

افراد مبتلا به بیماری دیابت بهتر است برای کنترل بیماری خود از شیرین کننده های مصنوعی مانند قند و شکر استفاده نکنند. مصرف شیرین کننده های طبیعی مانند عسل و یا خرما می تواند در کنترل بیماری آن ها بسیار مفید باشد.

همچنین عسل در سیستم گوارشی انسان به سرعت جذب می شود و این عامل باعث افزایش متابولیسم در بدن انسان می شود. به این ترتیب مقدار گلوکز موجود در خون شکسته شده و میزان آن کاهش می یابد.

مصرف عسل در بیماران مبتلا به دیابت ، منجر به افزایش تولید و ترشح انسولین در خون می شود. این عامل موجب کاهش علائم ناشی از بیماری در افراد می شود.

مصرف عسل به صورت موضعی در این بیمارن می تواند زخم و جای باقی مانده آن را بر طرف نماید. زیرا معمولا در افراد دیابتی زخم ها دیر تر از حالت عادی درمان می شوند.

مصرف عسل در افراد دیابتی موجب کاهش سطح کلسترول بد خون می شود و این عامل در کنترل بیماری افراد نیز موثر می باشد. و به آن ها کمک می کند علائم کمتری را تجربه کنند.

از آنجایی که بیماران دیابتی مستعد ابتلا به بیماری های عفونی و التهابی هستند و در صورت ابتلا به آن ها روند درمان طولانی تر می باشد. مصرف عسل با خاصیت ضد التهاب و ضد میکروبی که دارد احتمال ابتلا به این بیماری ها را در فرد مبتلا کاهش می دهد.

شیوه مصرف عسل برای درمان دیابت:

بهترین شیوه مصرف عسل برای درمان دیابت در افراد مبتلا به آن ، استفاده به صورت روزانه و به جای قند و شکر می باشد. می توانید روزانه نهایتا یک قاشق غذا خوری عسل مصرف کنید.

پس آن را بین وعده های خود تقسیم کنید و هر بار بخشی از آن را به عنوان شیرین کننده مصرف کنید.

همچنین می توانید عسل را با کمی دارچین مخلوط کرده و یک قاشق چای خوری از آن را قبل از خواب میل کنید. و یا آن را در یک لیوان شیر حل کرده و قبل از خواب میل کنید.

این ترکیب موجب آرامش بیشتر و کنترل سطح قند خون شما می شود. زیرا دارچین نیز از مواد مفید در کنترل قند خون می باشد.

و در آخر بهتر است بیماران دیابتی این ماده خوشمزه و پر خاصیت را به تدریج به رژیم غذایی و تغذیه خود اضافه کنند. زیرا ممکن است مصرف یک باره آن در ابتدا کمی آن ها را اذیت کند. یا علائم ان ها را تشدید کند.

کیفیت ، هدیه زندو به شماست!

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *