عسل

عسل، بهترین برای کنترل و درمان اسهال!

درمان اسهال با عسل زندو

درمان اسهال با عسل زندو

 

در طب سنتی روش های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد. قدیمی تر ها نیز از روش هایی تحت عنوان درمان های خانگی برای درمان اسهال استفاده می کردند. در تمامی این روش ها عسل به عنوان ماده ای برای درمان به کار برده می شود.


مجموعه زندو نیز به شما توصیه می کند برای درمان این مشکل خود از عسل کمک بگیرید. این ماده غذایی کاملا طبیعی، ضمن اینکه می تواند مشکل شما را بر طرف کند؛ خواص بی نظیری نیز برای وضعیت سلامت بدن شما دارد.


ما در این مقاله قصد داریم چند نمونه از روش های مناسب برای درمان اسهال به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید و جهت حمایت از ما این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده لیست قیمت ها و محصولات برند تولیدی و تخصصی زندو کلیک کنید.

 

 

چرا به اسهال مبتلا می شویم؟

ابتلا به اسهال دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد و تنها نمی توان مسمویت غذایی را عامل آن دانست. گاهی اوقات کم آبی بدن، مصرف آب یا مواد غذایی آلوده و حساسیت های غذایی ممکن است باعث بروز آن شود.


در اغلب موارد مصرف آب یا مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و آلوده موجب ابتلا به بیماری اسهال و مسمومیت غذایی می شود. در مدتی که دچار این مشکل شده اید بهتر است از مصرف مواد غذایی که در ادامه نام برده می شود پرهیز کنید.

 

 

پرهیز مواد غذایی در طول اسهال:

مصرف برخی مواد غذایی در طول این بیماری ممکن است علائم آن را تشدید کند. شیرین کننده های مصنوعی از جمله قند و شکر و… ، مصرف مواد غذایی حاوی فیبر، مصرف فست فود و غذاهای چرب می تواند مشکل شما را تشدید کند. از جمله این مواد می توان موارد زیر را نام برد:


انواع کلم (بروکلی، کلم، گل کلم)
نخود و لوبیا
شیر و بستنی
ذرت
چای
آلو و انگور
و…

 

 

عسل چه خواصی برای درمان اسهال دارد؟

مصرف عسل باعث می شود باکتری ها و میکروب های آلوده ای که موجب بروز بیماری اسهال شده اند نابود شوند. به این خاطر مصرف عسل می تواند با سرعت بیشتری اسهال انسان را درمان کند.


یکی از ویژگی های مهم و معروف عسل، خاصیت ضدعفونی کنندگی قوی آن می باشد که می تواند میکروب ها و مواد بیماری زا از بین ببرد. بنابر این با مصرف آن می توانید میکروب ها و عوامل بیماری زای مسیر گوارشی خود را از بین ببرید!

 

 

معرفی چند روش استفاده از عسل برای درمان اسهال:

 

روش اول:

مقداری پوست پیاز را جدا کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. سپس آن را از صافی عبور دهید و با مقداری از عسل ترکیب کنید. از ماده به دست آمده به طور روزانه در ۳ یا ۴ وعده استفاده شود.

 

 

روش دوم:

ترکیب بعدی برای درمان اسهال، استفاده از آب هویج می باشد. برای تهیه این ترکیب عسل را با مقدار مورد نیاز از آب هویج ترکیب کرده و آن را میل کنید.

 

 

روش سوم:

کمی پودر فلفل را با مقداری از عسل ترکیب کنید. سپس آن را میل کنید. سعی کنید تا ۲۰ دقیقه بعد آن آب میل نکنید تا اثر بیشتری داشته باشد.

 

 

روش چهارم:

مصرف دارچین را فراموش نکنید! دارچین تاثیر فوق العاده ای در کنترل و درمان اسهال به خصوص در کودکان دارد. مقداری دارچین را با عسل ترکیب کرده و آن را در مقداری آب ولرم حل کرده و میل کنید.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *