عسل

خواص عسل یونجه و کاربرد آن در درمان بیماری ها!

خواص عسل یونجه در درمان بیماریها

 

همه ی ما می دانیم که عسل طبیعی دارای خاصیت های فراوانی می باشد به همین دلیل بسیاری از افراد برای تهیه ی عسل خام و طبیعی نهایت دقت را به خرج می دهند. عسل یونجه نیز یکی از محصولات طبیعی زنبور عسل می باشد که خواص منحصر به فرد زیادی دارد که ما قصد داریم در این مقاله به معرفی خواص عسل یونجه بپردازیم.

 

برای پرداختن به موضوع این مقاله، ابتدا لازم است اطلاعات نسبتا کاملی را درباره ی عسل یونجه و گیاه یونجه به دست آوریم.

 

 

شما می توانید برای خرید عسل یونجه اینجا کلیک کنید و آن را با بالاترین کیفیت موجود در بازار دریافت کنید.

 

عسل یونجه:

عسل یونجه یکی از مقوی ترین و محبوب ترین محصولات عسل در فروشگاه زندو می باشد. زنبور های عسل پرورش داده شده در زنبورستان زندو برای جمع آوری شهد گل یونجه به سراغ گیاهان یونجه مرغوب که در دسترس آن ها قرار داده ایم می روند.

 

قابل ذکر است خواص عسل یونجه آنقدر زیاد است که بسیاری از افراد ورزشکار برای تقویت بدن خود به طور روزانه از این محصول استفاده می کنند. همچنین بسیاری از مادران از این عسل به عنوان محرک رشد کودکان خود، به خصوص در در وعده های صبحانه و عصرانه استفاده می کنند.

جالب است بدانید که این عسل طعم شیرینی بسیار ملایمی دارد به صورتی که شیرینی آن برای مصرف کننده زننده نیست. همانطور که تصاویر نیز مشاهده می کنید عسل یونجه در دسته عسل های روشن قرار دارد.

 

عکس از گیاه یونجه در مقاله خواص عسل یونجه

یونجه:

همه ی ما با این گیاه آشنایی داریم زیرا این گیاه بخش اصلی تغذیه دام ها را تشکیل می دهد. این گیاه پر خاصیت با گل هایی به رنگ بنفش در فصل بهار مزین می شود.

 

یونجه به طور معمول در مناطقی که دارای آب و هوای کمی سرد و معتدل هستند رشد بهتری دارد. همچنین این گیاه از خواص بسیار زیادی برخوردار است، به طوری که در طب سنتی از آن برای برطرف کردن مشکلات و بیماری های مختلف استفاده می شود.

 

از جمله خواص گیاه یونجه می توانیم به این موارد اشاره کنیم. به دلیل دارا بودن مقادیری از آهن بسیار به درمان کم خونی کمک می کند، قابلیت ترمیم بالایی دارد و بیماری های گوارشی مانند اسهال و زخم معده را درمان می کند، به درمان سرماخوردگی و مشکلات تنفسی نیز کمک می کند و … .

 

خواص عسل یونجه: (عسل یونجه خواص)

همانطور که به آن اشاره شد خواص عسل یونجه موجب جلب نظر بسیاری از افراد شده است. این محصول بخش زیادی از خواص خود را از گیاه خود دریافت کرده است. در ادامه به معرفی عسل یونجه خواص آن می پردازیم.

 

  1. ضد عفونی کننده قوی:

اولین خاصیت عسل یونجه، قابلیت بالای آن در ضد عفونی کنندگی می باشد. البته این خاصیت عسل یونجه به دلیل وجود آنتی اکسیدان های درون عسل می باشد. آنتی اکسیدان ها توانایی بالایی در مقابله و از بین بردن تمامی عوامل بیماری زا بیرونی دارد.

 

بنابراین مصرف عسل یونجه به شما کمک می کند که راحت تر با التهابات درون خود مبارزه کنید و آن ها را از پای در بیاورید. زیرا مصرف این عسل منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن شما نیز می شود.

 

  1. آرام بخش بودن یکی دیگر از خواص عسل یونجه:

چنانچه خواب نا آرام و نا کافی دارید تنها کافیست پیش از خواب مقداری از این عسل را در آب جوش حل کرده و میل کنید. این ترکیب در ایجاد خواب آرام برای شما مانند معجزه عمل می کند.

 

خواص عسل یونجه

 

همچنین می توانید از این عسل به صورت ترکیب با سایر نوشیدنی ها نیز استفاده کنید. مصرف مداوم عسل یونجه به شما کمک می کند تا آرامش بیشتری داشته باشید و از اضطراب و استرس های زیاد در امان باشید.

 

  1. ضد مسمومیت و ادرار آور:

یکی دیگر از خواص عسل یونجه این است که به دفع سموم توسط بدن کمک فراوانی می کند. این محصول با تقویت اندام هایی مانند کلیه و کبد ها به دفع سموم و حفظ سلامت بدن کمک می کند.

 

از آنجایی که رسیدن به سلامتی و افزایش توانایی اندام های درونی و بیرونی بدن دارای اهمیت فراوانی می باشد، قرار دادن عسل یونجه در رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی می تواند در رسیدن به طول عمر بیشتر و سلامتی نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

 

  1. درمان بیماری های گوارشی:

با این خاصیت عسل یونجه برای همیشه با بیماری گوارشی خود خداحافظی کنید! به طور کلی عسل طبیعی به دلیل دارا بودن ترکیبات سالم و مقوی برای تک تک اجزای سیستم گوارشی انسان، مرهمی بر درد های گوارشی انسان محسوب می شود.

 

همیشه برای درمان بیماری های گوارشی مانند نفخ، زخم معده، رفلاکس معده، درد معده، اسهال، یبوست و … از دارو های شیمیایی استفاده می شود، این در حالی است که مصرف عسل طبیعی به طور منظم می تواند به درمان این بیماری ها کمک بکند.

 

  1. کاهش کلسترول بد در خون:

همه ی ما می دانیم که افزایش کلسترول خون چقدر می تواند خطرناک باشد زیرا بسیاری از بیماری های خطرناک در انسان که حتی منجر به مرگ افراد نیز می شود، به دلیل افزایش چربی در خون انسان به وجود می آیند.

 

ترکیبات عسل یونجه به تنظیم میزان کلسترول و کاهش چربی خون کمک می کند. جالب است بدانید این تنها یکی از چندین خواص درمانی عسل یونجه می باشد که انسان را از مرگ نجات می دهد!

خواص عسل یونجه زندو

 

  1. تقویت حافظه:

با اضافه کردن این محصول در تغذیه خود می توانید از خواص عسل یونجه بهره مند شوید و توانایی حافظه و عملکرد مغز خود را تقویت نمایید. از آنجایی که مصرف عسل یونجه به قدرت حافظه در افراد کمک می کند، توصیه می شود که حتما مقداری از عسل یونجه را در رژیم غذایی خود و فرزندانتان قرار دهید.

 

بدون شک پس از استفاده مداوم از عسل یونجه می توانید قدرت آن را در افزایش حافظه و عملکرد ذهنتان تشخیص دهید.

 

  1. خون ساز و تقویت کننده:

بدون شک یکی دیگر از خواص درمانی عسل یونجه که باعث حیرت افراد زیادی شده است، توانایی آن در درمان کم خونی و کمک به فرایند خون سازی در بدن انسان می باشد.

 

ترکیبات این عسل باعث تقویت عملکرد قلب و تقویت بدن افراد می شود. بنابراین مصرف این عسل به افراد ضعیف و یا افرادی که دچار کم خونی خفیف تا شدید هستند توصیه می شود.

 

  1. درمان سرماخوردگی و علائم ناشی از آن:

یکی از خواص عسل یونجه که در فصل زمستان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، قابلیت درمان سرماخوردگی و کاهش علائم ناشی از آن در بدن انسان می باشد.

 

مصرف عسل یونجه می تواند بیماری های تنفسی را نیز درمان کند اما اگر روزی دچار سرماخوردگی شدید، فراموش نکنید که معجزه درمان بیماری شما در عسل یونجه زندو است.

 

عسل یونجه در کاهش علائم سرماخوردگی از جمله سردرد، گلو درد، سرفه، عطسه، تب و … مفید واقع می شود. بنابراین شما می توانید با مصرف منظم این محصول بیماری سرماخوردگی را از خود دور کنید!

 

موارد منع مصرف:

با اینکه عسل یونجه خواص بیشماری دارد و تمامی افراد می توانند از خواص آن بهره مند شوند، با این حال مصرف این محصول در برخی افراد می تواند خطر آفرین باشد.

 

اولین دسته کسانی اند که به حداقل یکی از محصولات زنبور عسل حساسیت نشان می دهند! این افراد ممکن است با مصرف عسل یونجه علائم شدید تری از حساسیت خود را بروز دهند. بنابراین مصرف این محصولات می تواند برای آنها خطرناک تلقی شود.

 

دومین گروه کودکان زیر 1 تا 2 سال می باشند. این گروه به دلیل ناسازگاری معده آن ها با عسل طبیعی ممکن است عوارض خطرناکی را پس از مصرف این عسل طبیعی نشان دهند.

 

و آخرین گروه مادران باردار یا شیرده هستند که مصرف عسل طبیعی در این افراد می تواند منجر به انتقال ترکیبات درون عسل به جنین و کودک بشود. به این ترتیب چنانچه هر سه گروه نیاز به مصرف عسل طبیعی دارند، بهتر است قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت نمایند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *