عسل, عسل گون

خواص عسل گون: 10 فایده شگفت آور که باور نمی‌کنید

همه چیز درباره خواص عسل گون
همه ی ما می دانیم که عسل، یکی از مواد غذایی طبیعی می باشد که توسط موجودات هوشمندی مانند زنبور عسل تولید می شود و خواص بی نظیر و بسیاری را به همراه دارد. همانطور که می دانید عسل ها با توجه به شهد گیاهانی که از آن ها تولید می شوند نام گذاری می شوند و هر کدام خواص و ویژگی های خاص خود را دارند. عسل گون نیز به همین صورت از شهد گیاه گون به دست آمده و ویژگی های منحصر به فردی دارد. عسل گون در کنار طعم و عطر شگفت انگیزی که دارد، دارای خواص متفاوتی نیز می باشد و افراد زیادی در سراسر دنیا برای درمان بیماری های خود از آن استفاده می کنند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی ویژگی و خواص عسل گون بپردازیم.
شما می توانید قیمت این محصول را مشاهده کنید و عسل گون را در وزن دلخواه خود خریداری نمایید.

عسل و گیاه گون

یکی از انواع محصولات عسل با کیفیت که در فروشگاه زندو به فروش می رسد، عسل گون می باشد. این محصول از فعالیت مفید زنبورهای موجود در زنبورستان زندو بر روی گیاه گون تولید و سپس توسط افراد ماهر مجموعه تولیدی و تخصصی زندو برداشت می شود.
 
گیاه گون، گیاهی چند ساله با گل های بنفش رنگ است که ارتفاع آن تا حدود 70 سانتی متر نیز می رسد. این گیاه بیشتر در نواحی کوهستانی می روید و استفاده از این گیاه به تنهایی نیز می تواند خواص بسیاری را برای شما فراهم سازد.
خواص گون آنقدر زیاد و متنوع است که مردمان گذشته نیز از این گیاه و خواص بی نظیر آن بسیار استفاده می کردند. آن ها از این گیاه برای درمان مشکلات گوارشی خود یا تنظیم قند خون افراد، استفاده می کردند. در ادامه به معرفی خواص بی نظیر این محصول می پردازیم.
 
 
گون و خواص عسل گون
 

طبع عسل گون (عسل گون سرد است یا گرم؟)

 
یکی از شایع ترین سوالاتی که درباره این عسل از ما پرسیده می شود، در رابطه با طبع عسل گون می باشد! افراد زیادی از ما سوال می کنند که عسل گون سرد است یا گرم؟! یا این سوال که طبع من گرم است، آیا می توانم از این عسل استفاده کنم؟!
همانطور که می دانید طبع تمام مواد غذایی که انسان مصرف می کند بر روی خلق و خو، ویژگی های فردی و شخصیتی و ویژگی های ظاهری انسان ها تاثیر گذار می باشد. به همین دلیل لازم و ضروری است که پیش از مصرف هر ماده غذایی به طبع آن نیز توجه داشته باشیم و مواد غذایی را طبق دانش مزاج شناسی مصرف کنیم.
در واقع نکته ای که پیش از مصرف این عسل باید بدانید این است که طبع عسل گون گرم بوده و افرادی که طبع سردی دارند می توانند به راحتی از این محصول استفاده کنند و از فواید عسل گون بهره مند شوند. اما چنانچه طبع گرمی دارید بهتر است هنگام مصرف این عسل کمی احتیاط کنید. ما به افراد دارای طبع گرم توصیه می کنیم پیش از مصرف آن با پزشک مشورت نمایند.
 
 
خواص عسل گون
 

خواص عسل گون چیست: (عسل گون خواص)

یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای خرید محصولی مانند عسل طبیعی، خواص آن محصول می باشد. هر عسل خواص منحصر به فردی دارد که بهره مند شدن از آن خواص تنها با مصرف مداوم از آن عسل حاصل می شود. اگر شما هم قصد دارید اطلاعات بیشتری درباره خواص این محصول بدست آورید، با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

1. درمان کم خونی

اولین خاصیت عسل گون  که بسیار حیرت آور است و ما قصد داریم در ابتدا به آن اشاره کنیم، توانایی آن در “کاهش علائم ناشی از کم خونی” می باشد. شاید برای شما نیز سوال باشد که عسل چطور می تواند این کار را انجام دهد؟!
انسان با مصرف عسل بخش زیادی از انواع ویتامین ها، املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن را دریافت می کند و زمانی که این مواد مفید به صورت مستمر به بدن وارد شود می تواند بیماری های زیادی را درمان کند.

2. تقویت قدرت ذهن

یکی دیگر از خاصیت عسل گون که بسیار خارق العاده می باشد، این است که با مصرف این عسل می توانید قدرت ذهن و حافظه خود را تا حد قابل توجهی افزایش دهید. مصرف مداوم این عسل می تواند به تولید و ترشح بیشتر ملاتونین در بدن کمک کند و از این طریق قدرت حافظه افراد بسیار افزایش پیدا می کند.
اگر شما مدت زمانی است که تمرکز خود را از دست داده اید و یا مسائل را خیلی زود فراموش می کنید، این خاصیت عسل گون به یاری شما می آید!
 
خواص عسل گون گز
 

3. درمان سرماخوردگی

یکی از بهترین ترکیب ها برای درمان سرماخوردگی مصرف این عسل به همراه آب جوش می باشد. این ترکیب معجزه آسا که تنها از عسل طبیعی گون به دست آمده است تاثیر فوق العاده ای در درمان بیماری سرماخوردگی شما دارد.
همچنین یکی دیگر از خاصیت عسل گون در بهبود سرماخوردگی، کمک به درمان صدای گرفته و گلو درد ناشی از سرماخوردگی می باشد. با مصرف این عسل می توانید التهابات ایجاد شده در مسیر گلوی خود را از بین برده و احساس بهبودی کنید.

4. کنترل و درمان دیابت

یکی از مهم ترین نکات درباره این عسل، خاصیت عسل گون در کاهش علائم ناشی از دیابت و حتی درمان دیابت می باشد. احتمالا برای شما هم جالب است که یک ماده غذایی با ترکیباتی به ظاهر ساده، این همه مفید باشد و حتی برای درمان بیماری ها نیز از آن استفاده شود.
مصرف این عسل از این جهت که به کنترل قند خون افراد کمک می کند، بسیار به افراد مبتلا به بیماری دیابت توصیه می شود. این افراد با مصرف عسل گون نه تنها دچار افزایش قند خون نمی شوند، بلکه می توانند علائم و بیماری خود را تا حد زیادی کنترل و درمان کنند.

5. بهبود عملکرد قلب

قلب به عنوان یکی از اندام های مهم در بدن انسان شناخته می شود که توجه به سلامت و عملکرد صحیح آن بسیار لازم و ضروری است. شما می توانید از خواص عسل گون گز برای اطمینان از سلامت قلب خود، تقویت عملکرد آن و پیشگیری از بروز اختلال در عملکرد آن، استفاده کنید.
همچنین اگر احساس ناراحتی در ناحیه قفسه سینه خود دارید و یا به بیماری های قلبی مبتلا هستید می توانید تنها با مصرف این عسل، سلامتی دوباره را به خود هدیه دهید.
 
خاصیت، خواص عسل گون
 

6. درمان سرطان

یکی از خواص درمانی عسل گون که بسیاری از افراد را حیرت زده کرده است، خاصیت آن برای درمان سرطان می باشد. عسل گون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد، سلول های سرطانی، عفونت و التهاب درون بدن مبارزه می کند و به این شکل می تواند در درمان سرطان مفید واقع شود.
این خاصیت عسل گون در واقع از خواص گون نیز می باشد به طوری که افراد زیادی تنها برای این خاصیت، از این گیاه استفاده می کنند. برای این منظور بهتر است روزانه حداقل یک قاشق غذاخوری از این محصول را میل کنید تا اثرات شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

7. کمک به خواب راحت

قطعا با افزایش سن و مشکلات مختلف که به دنبال آن اتفاق می افتد، خواب افراد نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. به طوری که این روزها بسیاری از افراد با اختلالات خواب دست و پنجه نرم می کنند.
برای بر طرف کردن مشکلات مربوط به خواب بهترین گزینه مصرف عسل طبیعی گون می باشد. این محصول شگفت انگیز به شما کمک می کند تا بدون هیچ عوارضی خواب بهتر و کاملی داشته باشید. بدون شک عسل گون جایگزین بسیار مناسب تری برای قرص و دارو های شیمیایی کنترل کننده خواب می باشد.

8. درمان بیماری های مرتبط با چشم

شاید عجیب به نظر برسد اما این مورد نیز یکی از چندین خواص عسل گون می باشد که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واقعا حیرت انگیز است که می توان بیماری های مربوط به چشم را هم با مصرف عسل طبیعی درمان کرد!
این عسل خاصیت فوق العاده ای در درمان بیماری هایی مانند آب مروارید، آسیب قرنیه، التهاب و درد چشم ها و… مفید می باشد. برای این منظور در نظر داشته باشید که باید روزانه حداقل یک قاشق غذاخوری از این محصول را میل بفرمایید.
خواص عسل گون زندو
 

9. خواص عسل گون برای پوست

احتمالا شما نیز می دانید که یکی از خواص عسل گون گز در رابطه با پوست انسان است! این ماده طبیعی دارای ترکیبات مفیدی می باشد که به سلامت هر چه بیشتر پوست انسان کمک می کند.
از خواص عسل گون برای پوست می توان به وجود آنتی اکسیدان های درون عسل طبیعی اشاره کرد، که موجب خاصیت ترمیم کنندگی و ضد التهاب بودن این محصول شده است. به این ترتیب با مصرف مداوم این محصول هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی می توانید پوستی شاداب را تجربه کنید.
با مصرف موضعی این محصول می توانید هر گونه آلودگی را از روی سطح پوست خود بر طرف کرده و به این شکل به تنفس بهتر پوستتان کمک کنید. این عسل توانایی بی نظیری در از بین بردن عوامل بیماری زا خارجی از جمله میکروب ها، قارچ ها و ویروس ها دارد.
همچنین شما می توانید با مصرف عسل گون، زخم ها و یا اثرات باقی مانده از جوش های پوستی خود را از روی پوستتان محو کنید. برای این منظور شما می توانید عسل گون را به هر دو شکل موضعی و خوراکی مصرف نمایید.

خواص عسل گون در طب سنتی

همانطور که به آن اشاره شد افراد با مصرف این محصول می توانند از خواص بی شماری بهره مند شوند. خواص عسل گون گز موجب شد تا از این ماده به عنوان دارویی طبیعی در طب سنتی استفاده شود.
از  جمله خواص درمانی عسل گون می توان به قدرت آن در درمان بیماری های مربوط به مفاصل و کاهش درد های مفاصل اشاره کرد. به طوری که در طب سنتی برای این منظور از عسل گون کمک می گیرند. آن ها با قرار دادن مقداری از این عسل بر روی ناحیه آزرده به بهبود ناحیه مورد نظر و کاهش درد ناشی از آن کمک می کنند.
خواص عسل گون در طب سنتی
 
همچنین استفاده از عسل گون در طب سنتی به منظور کاهش درد های گوارشی و بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز استفاده می شود. مصرف خوراکی و مستمر این محصول در طب سنتی برای درمان بیماری های معده و روده مانند درمان زخم معده، درمان اسهال، یبوست و… مورد استفاده قرار می گیرد.
یکی دیگر از خواص عسل گون در طب سنتی، استفاده از پانسمان عسل برای درمان التهابات و بسته شدن زخم های باز می باشد. این روش از گذشته تا کنون همواره مورد استفاده افراد زیادی قرار گرفته است. همچنین با کمک این روش می توان اثرات باقی مانده از زخم های مختلف و حتی جای سوختگی را نیز از روی سطح پوست، از بین برد.
شما می توانید برای مشاهده قیمت این محصول و یا خرید عسل گون کلیک کنید.
همچنین اگر می خواهید بدانید خواص عسل گون چیست، به ابتدای این مقاله مراجعه کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *