عسل, عسل کوهی, عسل وحشی کوهی

خواص عسل وحشی و تفاوت های آن با عسل معمولی چیست؟!

خواص عسل وحشی

 

یکی از هیجان انگیز ترین موضوعات درباره ی عسل طبیعی این است که می توان با مصرف آن بسیاری از ناراحتی های جسمی و حتی روحی را درمان کرد. اما جالب است بدانید که بشر با این سطح از علم خود، تنها توانسته است به بخشی از این خواص دست پیدا کند!

 

اولین گام برای استفاده و بهره مندی از فواید عسل کوهی طبیعی، کسب آگاهی هر چه بیشتر درباره ی آن و درباره خواص عسل وحشی می باشد. از آنجایی که هنوز تعداد زیادی از مردم با عسل وحشی آشنایی ندارند لازم دانستیم در یک مقاله به طور نسبتا کاملا به معرفی آن و خواص عسل کوهی وحشی بپردازیم.

 

شما می توانید برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید و عسل وحشی را با حداکثر کیفیت موجود در بازار، از وب سایت زندو تهیه کنید.

 

عسل وحشی چیست؟!

یکی از انواع عسل که توسط زنبور های وحشی و به صورت کاملا طبیعی در میان کوه ها تولید می شود عسل وحشی نام دارد. این عسل معمولا با نام عسل کوهی نیز در بازار شناخته می شود.

 

از آنجایی که این عسل در میان کوه ها و صخره ها توسط زنبور های وحشی تولید می شود، زنبورداران زندو برای جمع آوری آن، زحمات زیادی را متحمل می شوند.

 

به همین دلیل این محصول در مقایسه با سایر محصولات زندو که در زنبورستان زندو تولید می شوند، تعرفه بالاتری دارد. همچنین می توان ادعا کرد که این عسل، خواص بسیار خاص و بیشتری در مقایسه با عسل طبیعی دارد.

 

در ادامه این مقاله به بررسی تفاوت های عسل وحشی و عسل طبیعی معمولی می پردازیم.

 

خواص عسل وحشی کوهی

 

خواص عسل وحشی : (خواص عسل کوهی)

عسل وحشی یا کوهی با اینکه با عسل طبیعی موجود در بازار تفاوت دارد اما مانند عسل طبیعی زنبور عسل از خواص بسیاری برخوردار می باشد. اگر گفته می شود خواص عسل کوهی وحشی منحصر به فرد است، به این معنی است که نمی توان تمام خواص آن را در انواع دیگری از محصولات عسل یافت.

 

به همین جهت عسل وحشی، یکی از محصولات با ارزش در وب سایت زندو می باشد. در ادامه به معرفی و بررسی خواص عسل وحشی می پردازیم.

 

  1. از بین بردن عفونت و التهاب:

عسل وحشی یا کوهی منبع غنی از آنتی اکسیدان های مفید و ضروری برای بدن است به همین دلیل توانایی بی نظیری در درمان و برطرف کردن عفونت های موجود در بدن دارد.

 

برای این منظور شما می توانید از عسل وحشی به صورت خوراکی و یا موضعی استفاده کنید. اما در صورتی که به بیماری خاصی مبتلا هستید (مانند حساسیت) حتما به خاطر داشته باشید که پیش از استفاده از عسل کوهی با پزشک خود مشورت نمایید.

 

  1. افزایش عملکرد مغز

این روز ها داشتن عملکرد مناسبی در کارها و زندگی با افزایش فعالیت مغز و افزایش تمرکز ارتباط زیادی دارد، به همین دلیل افراد برای افزایش تمرکز خود به دنبال انجام راهکار های پزشکی و ورزشی می گردند.

 

در صورتی که تغذیه و سبک زندگی از جمله پارامتر های مهم در افزایش تمرکز و عملکرد مغز می باشد. شما می توانید تنها با مصرف روزانه عسل وحشی، توانایی مغز و حافظه خود را افزایش دهید و از سایر خواص عسل کوهی وحشی بی نظیر بهره مند شوید.

 

آشنایی با خواص عسل وحشی

 

  1. درمان کم خونی

یکی دیگر از فواید عسل کوهی، درمان کم خونی می باشد. کم خونی یکی از بیماری های شایع به خصوص در بانوان است که عدم توجه و درمان آن می تواند خطرات بسیاری برای فرد به همراه داشته باشد.

 

اما جای نگرانی نیست! زیرا شما می توانید تنها با تهیه عسل کوهی و مصرف آن به طور منظم، به راحتی بیماری کم خونی خود را درمان کنید و یا در صورتی که به آن مبتلا نیستید، از ابتلا به آن پیشگیری کنید.

 

  1. درمان چربی خون

اینکه می توان بیماری های بسیاری را مانند چربی خون (و موارد نام برده شده) را تنها با مصرف عسل طبیعی برطرف کرد بسیار هیجان انگیز است! همانطور که می دانید درمان چربی خون، تنها یکی از خواص عسل وحشی می باشد.

 

البته برای درمان چربی خون به کمک عسل وحشی و یا پیشگیری از ابتلا به آن، نمی توان تنها به مصرف عسل وحشی اکتفا کرد! بلکه لازم است پیش از هر چیزی سبک زندگی و تغذیه خود را تغییر دهید. مصرف غذاهای سالم و مفید و جایگزین کردن آن ها با فست فود ها و غذاهای چرب و پرکالری می تواند قدم بزرگی در درمان چربی خون شما محسوب شود.

 

  1. درمان زخم معده و زخم روده

اگر شما هم به بیماری های گوارشی از جمله زخم معده و روده مبتلا هستید و دارو های زیادی را برای درمان بیماری خود استفاده می کنید، باید بگوییم دیگر نگران نباشید! معجزه درمان بیماری شما مصرف عسل کوهی می باشد!

 

استفاده از این عسل در درمان تمامی مشکلات گوارشی (نه تنها زخم معده و روده) مفید است. همچنین شما می توانید پس از مدتی استفاده از این عسل به تدریج مصرف دارو های خود را کم و سپس حذف نمایید.

 

بدون شک استفاده مداوم از دارو های شیمیایی می توان سیستم ایمنی شما را تضعیف نماید و عوارضی را نیز برای شما به وجود آورد. اما با جایگزین کردن مواد خوراکی و طبیعی به جای استفاده از این دارو ها می توانید سلامت خود را تضمین نمایید.

 

خواص عسل وحشی زندو

 

  1. درمان آسم

نکته ای که بسیار درباره مصرف محصولات زنبور عسل می شنویم این است که مصرف این محصولات (به ویژه گرده گل) به افرادی که دچار بیماری های تنفسی و یا حساسیت هستند با احتیاط بیشتری پیشنهاد می شود.

 

هر چند که همه ی ما درباره خواص عسل طبیعی در درمان بیماری های تنفسی از جمله آسم، آگاهی داریم و تاثیرات آن بر هیچ کس پوشیده نیست، با این حال، مصرف محصولات زنبور عسل در افرادی که بیماری تنفسی دارند ممکن است به طور موقت، موجب تشدید علائم حساسیت شود.

 

به این ترتیب، شما می توانید جهت اطمینان بیشتر پس از مشورت با پزشک خود به راحتی با مصرف این محصول از خواص عسل وحشی استفاده کنید.

 

  1. تنظیم سوخت و ساز بدن

عسل وحشی با تنظیم متابولسم (سوخت و ساز) بدن به تناسب اندام شما کمک می کند! همه ی ما می دانیم که غده تیروئید مسئول تنظیم سوخت و ساز در بدن انسان می باشد، به این ترتیب مواد و ترکیبات درون عسل وحشی با هدف قرار دادن این بافت، به تنظیم سوخت و ساز کمک می کند.

 

بنابراین، شما می توانید حتی برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود از این محصول استفاده نمایید و از اثرات شگفت انگیز آن لذت ببرید.

 

  1. افزایش نیروی جنسی

یکی دیگر از خواص عسل کوهی وحشی، کمک به افزایش نیروی جنسی در افراد می باشد. به این ترتیب، این محصول توانسته است قدرت باروری را نیز در افراد تقویت نماید. به همین دلیل بسیاری از پزشکان به زوج های جوان پیشنهاد می دهند که از مصرف عسل غافل نشوند.

 

عسل وحشی کوهی، ترکیبی انرژی زا می باشد که ضمن از بین بردن احساس افسردگی افراد، انرژی آن ها را نیز تامین می نماید. شما می توانید برای خرید این محصول اینجا کلیک کنید.

 

خواص عسل وحشی فروشگاه زندو

 

تفاوت عسل وحشی و عسل معمولی:

شاید برای شما هم سوال شود که عسل وحشی چه تفاوتی با عسل طبیعی و معمولی زنبور عسل دارد به همین دلیل قصد داریم تفاوت میان این دو محصول را بیان کنیم. به کمک این مقایسه می توانید بیشتر با عسل و زندگی زنبور ها در طبیعت آشنا شوید.

 

اولین تفاوت میان این دو محصول مربوط به سازنده ی آن هاست، یعنی زنبور ها! همانطور که می دانید عسل های طبیعی و معمولی توسط زنبور های عسل تولید می شوند؛ اما عسل وحشی چطور!؟ همانطور که از نام آن پیداست، این محصول توسط زنبور های وحشی تولید می شود.

 

دومین تفاوت بارز این دو محصول، مربوط به مکان قرار گیری کندو هاست. همه ی ما می دانیم که عسل های طبیعی که توسط زنبور های عسل تولید می شود، در کندو های موجود در زنبورستان ها و تحت نظارت افراد متخصص ایجاد می شوند. اما کندو های حاوی عسل وحشی توسط زنبور های وحشی و در ارتفاعات کوه ها و در میان صخره ها تشکیل می شود.

 

تفاوت دیگر میان این دو محصول که بسیار آشکار هست، تفاوت به لحاظ تعرفه آن ها می باشد. زنبورداران برای برداشت عسل وحشی تلاش زیادی را متحمل می شوند به گونه ای که گاهی در این فرآیند، جان این افراد نیز به خطر می افتد، به همین دلیل عسل وحشی با قیمت بیشتری نسبت به عسل های زنبور عسل، در وب سایت زندو، به فروش می رسد.

 

با این حال تعرفه در نظر گرفته شده برای عسل وحشی در مجموعه تولیدی و تخصصی زندو، متناسب ترین تعرفه برای عسل وحشی در میان سایر می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *