عسل, عسل سیاه دانه

با خواص سیاه دانه و عسل آشنا شوید!

معرفی خواص سیاه دانه و عسل

 

امروز می خواهیم در این مقاله شما را با یک ترکیب شگفت انگیز از دو ماده غذایی مفید و پرخاصیت معرفی کنیم! ترکیبی که از آن صحبت می کنیم تحت عنوان دو سین نیز شناخته می شود که از دو ماده غذایی عسل و سیاه دانه تشکیل شده است. در ادامه این مقاله به معرفی هر کدام از این دو ماده غذایی و همچنین به معرفی خاصیت سیاه دانه با عسل می پردازیم.

 

با ما همراه باشید و این مقاله را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. همچنین شما می توانید برای خرید عسل طبیعی زنبور عسل از فروشگاه زندو اینجا کلیک کنید.

 

عسل:

همه ی ما با عسل آشنایی داریم و در طول زندگی خود دفعات زیادی طعم و عطر آن را امتحان کرده ایم اما برخی از افراد با ویژگی ها و خواص منحصر به فرد عسل آشنایی ندارند.

 

در توضیح دقیق تر می توان گفت عسل طبیعی از جمله مواد غذایی می باشد که حتی در سالیان گذشته نیز از آن به عنوان ماده دارویی نیز استفاده می شد. اکنون نیز از عسل طبیعی در طب سنتی برای درمان بیماری ها استفاده می شود.

 

هنگامی که این ماده طبیعی خوشمزه با سایر مواد خوراکی مقوی ترکیب می شود می توان به صورت یک معجزه برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات انسان شناخته شود!

 

برای مثال ترکیب عسل و سیاه دانه از خواص بیشماری برخوردار می باشد که افراد کمی از آن آگاه هستند به همین دلیل قصد داریم به معرفی خاصیت سیاه دانه و عسل بپردازیم.

 

سیاه دانه:

احتمالا شما با این دانه های مقوی آشنا باشید اما اگر بخواهیم به طور مستقیم و خلاصه سیاه دانه را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم همانطور که از نام آن مشخص است سیاه دانه در واقع دانه هایی به رنگ سیاه می باشد که خواص بیشماری دارد و از آن برای مصارف گوناگون استفاده می شود.

 

در کشور ما سیاه دانه به عنوان چاشنی در تهیه برخی از نان های محلی، شیرینی جات و یا از دانه ی آن، روغن یا جوشانده ی آن برای سلامتی هر چه بیشتر بدن استفاده می شود.

 

گفته می شود تنها با مصرف این دانه های سیاه رنگ، می توان تا هزار نوع بیماری و مشکل را از بدن دفع کرد که البته شاید بتوان این ویژگی را با طبع گرم سیاه دانه مرتبط دانست.

 

از جمله خواص سیاه دانه می توانیم به مواردی همچون درمان یبوست و تقوتی کننده معده، افزایش توانایی سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش وزن، اشاره کنیم.

آشنایی با خواص سیاه دانه و عسل زندو

 

خواص عسل و سیاه دانه: (خواص دوسین)

همانطور که در بالاتر به آن اشاره شد می توانیم با ترکیب دو ماده غذایی عسل طبیعی و سیاه دانه یک ترکیب بسیار مقوی و پرخاصیت داشته باشیم. این دوسین مقوی برای درمان بسیاری از بیماری های شایع در انسان مفید می باشد که در ادامه به خواص عسل و سیاه دانه (خواص دوسین) بیشتر می پردازیم.

 

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن:

یکی از فواید سیاه دانه با عسل تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. به همین دلیل می توان گفت این ترکیب برای تقویت بدن در مقابل بیماری کرونا بسیار مفید است و به همین دلیل در این مدت طرفداران بسیاری پیدا کرده است.

 

سیاه دانه و عسل هر دو با خواص آنتی اکسیدانی خود می توانند به از بین رفتن هر گونه آلودگی و عامل بروز بیماری در بدن کمک کنند و التهاب و عفونت های درون بدن را برطرف نماید.

 

بنابراین اگر می خواهید با بیماری های درون بدن خود مبارزه کنید و یا بدن خود را در مقابل عوامل بیماری زا مقاوم سازید، استفاده از خواص دوسین بسیار توصیه می شود.

 

  1. کمک به درمان سرماخوردگی:

سرماخوردگی از بیماری های شایع در افراد می باشد که هر فرد دست کم یکبار در زندگی خود به آن مبتلا شده است. سر درد، گلو درد، سرفه و عطسه از علائم این بیماری می باشد که به راحتی با مصرف این ترکیب و به لطف خاصیت سیاه دانه با عسل قابل درمان است!

 

به خاطر داشته باشید که فواید سیاه دانه و عسل آنقدر زیاد است که نه تنها بیماری سرماخوردگی شما را درمان می کند، بلکه می تواند انرژی از دست رفته شما را نیز احیا کند! با مصرف این ترکیب شدید ترین علائم سرماخوردگی خود را درمان کنید.

 

  1. بر طرف کردن مزاج سرد:

همه ی ما می دانیم که داشتن طبع سرد در بدن چقدر مشکل زا می باشد. هنگامی که طبع انسان به سوی سردی می رود، بخش زیادی از بیماری ها را به سمت خود جذب می کند. تنها راهکار برای درمان طبع سرد و یا جلوگیری از ابتلا به آن، مصرف مواد خوراکی با طبع گرم می باشد.

 

جالب است بدانید هر دو مواد این ترکیب طبع گرم دارند و یکی از فواید دو سین و خواص سیاه دانه با عسل، طبع گرم آن می باشد. زیرا از این طریق به درمان بیماری های موجود در بدن کمک می کند و یا از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کند.

 

آشنایی با خواص سیاه دانه و عسل

  1. بهبود عملکرد دستگاه گوارش:

یکی از فواید سیاه دانه و عسل که اثر درمانی بی نظیری دارد کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش می باشد. این ترکیب چنان اثر مثبتی بر دستگاه گوارش انسان دارد که می توان ادعا کرد با مصرف دوسین می توان حتی سرطان های سیستم گوارشی را نیز درمان کرد.

 

برای مثال سیاه دانه و عسل اثر فوق العاده ای در کاهش درد ناشی از ورم معده و زخم معده دارد. همچنین مصرف این ترکیب می تواند رشد سرطان روده بزرگ را متوقف و در صورت مصرف مداوم سرطان را درمان کند.

 

  1. کمک به از بین بردن جوش های پوستی:

سیاه دانه از جمله ترکیباتی است که برای دستیابی به پوستی شاداب و سالم بسیار به آن توجه می شود. می توان تنها با ترکیب این دو ماده پرخاصیت و ایجاد ترکیبی از دوسین، جوش و لک های پوستی را از بین برد.

 

برای این منظور بهتر است این ترکیب را به صورت موضعی بر روی پوست گذاشته و بعد از 15 دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید. انجام این فرآیند به مرور باعث جوان سازی پوست و از بین رفتن جوش های زیر پوستی می شود.

 

  1. بهبود علائم افسردگی:

از ویژگی ها و فواید سیاه دانه با عسل می توانیم به انرژی زا بودن این ترکیب اشاره کنیم. از آنجایی که یکی از علائم شایع افسردگی کاهش انرژی و توان بدنی می باشد می توان با مصرف این ترکیب، این نشانه را هدف قرار داد و موجب بهبود آن شد.

 

مصرف یک قاشق غذاخوری از هر دو ماده غذایی این ترکیب، (عسل و سیاه دانه) به میزان مساوی، می تواند در کاهش اضطراب و سایر علائم روحی در افراد شود.

 

  1. درمان حساسیت و آسم:

شاید شما هم شنیده باشید که برخی از افراد ممکن است بعد از مصرف عسل، علائم حساسیت را از خود بروز دهند. اما جالب است بدانید اتفاقا مصرف عسل به همراه سیاه دانه به درمان حساسیت و بیماری تنفسی آسم کمک می کند!

 

این ترکیب از طریق تحریک ترشح و ایجاد آنتی هیستامین در بدن باعث درمان بیماری آسم و درمان حساسیت در افراد می شود. همچنین وجود آنتی اکسیدان ها در این ترکیب به از بین رفتن عفونت و التهابات ناحیه تنفسی کمک کرده و موجب بهبود علائم بیماری آسم می شود.

 

همچنین اگر تمایل دارید بدن خود را از خطر ابتلا به بیماری آسم و سایر بیماری های تنفسی و حتی حساسیت، حفظ کنید، خاصیت سیاه دانه با عسل به کمک شما می آید!

 

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری

 

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری: (خواص دوسین برای لاغری)

یکی از بزرگترین معضلات جامعه کنونی بشری چاقی و اضافه وزن است که خود منشا بسیاری از بیماری ها از قبیل چربی خون، دیابت، فشار خون، سکته قلبی و… می باشد.

 

همانطور که به آن اشاره شد، یکی از بهترین ماده های طبیعی موجود در دنیا برای لاغری سیاه دانه می باشد. بهتر است برای مصرف سیاه دانه آن را با یک ملین ترکیب کنید و سپس میل فرمایید. از بهترین این ترکیبات، ترکیب سیاه دانه و عسل یا همان دوسین می باشد.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری (خواص دوسین برای لاغری) و اثرات آن بر کاهش وزن بر هیچکس پوشیده نیست. به گونه ای که می توان با مصرف این ترکیب، کاهش سایز چشمگیری را به خصوص در ناحیه شکمی احساس کرد.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای لاغری را می توان به نحو دیگری پس از مصرف آن مشاهده کرد! به این صورت که با مصرف این ترکیب می توان قند خون را تنظیم و احساس سیری کاذب به دست آوریم و این مورد نیز یکی از مواردی است که باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف غذا و در نهایت لاغری می شود.

 

یکی دیگر از خواص دوسین برای لاغری، اثر آن بر غدد درون ریز بدن می باشد. به این صورت که این ترکیب از طریق تحریک  ترشح هورمون سیری در غدد درون ریز باعث کاهش اشتها و کاهش میل به مصرف غذا می شود.

 

برای بهره مندی از تمامی خواص عسل و سیاه دانه می توان این ترکیب را هنگام صبح یا بعد از هر وعده غذایی مصرف کرد. بهترین نحوه مصرف دوسین، دو وعده در روز می باشد. همچنین می توانید این ترکیب را در آب ولرم حل کرده و سپس مصرف نمایید.

 

خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری:

خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری به سالیان دور بر می گردد. آن زمان که هیچ داروی شیمیایی برای درمان مشکلات بارداری وجود نداشت، افراد از این ترکیب فوق العاده و خواص دوسین برای برطرف کردن مسائل و مشکلات مربوط به بارداری، استفاده می کردند.

 

از جمله خواص سیاه دانه و عسل برای بارداری این است که این ترکیب موجب افزایش شیر در مادران می شود. همچنین استفاده از این ترکیب برای درمان مشکلات نازایی به زوج های جوان پیشنهاد می شود. زیرا مصرف عسل و سیاه دانه موجب افزایش تعداد اسپرم در مردان و تقویت تخمدان ها در زنان می شود.

 

می توان گفت طبع گرم دوسین موجب ایجاد خواص بیشتری برای زوج های جوان و حل مشکلات نازایی می شود. مصرف این ترکیب با دفع سردی از بدن و افزایش انرژی و تقویت میل جنسی به افزایش جامعه بشری کمک می کند.

 

خواص سیاه دانه و عسل در طب سنتی

 

همچنین مصرف ترکیب عسل و سیاه دانه در ماه های آخر بارداری به کاهش و کنترل درد های زایمان و افزایش قدرت و تحمل درد در مادران اثرگذار می باشد.

 

شما می توانید برای درمان زود انزالی با عسل  و سیاه دانه، روزانه مقدار مشخصی از آن را به صورت محلول در آب ولرم و یا به صورت معجون  میل فرمایید.

 

دوسین در طب سنتی: (خواص عسل و سیاه دانه در طب سنتی)

ترکیب سیاه دانه و عسل دارای خواص دارویی فراوانی است که به این دلیل آن را معجون سیاه دانه نیز می گویند. جالب است بدانید که استفاده از عسل در این ترکیب موجب جذب هر چه بیشتر خواص سیاه دانه می گردد. البته نباید در مصرف سیاه دانه و عسل، به دلیل داشتن درجه گرمی بالا زیاده روی کرد.

 

از مهم ترین خاصیت سیاه دانه و عسل یا همان دوسین در طب سنتی میتوان به افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد. بنابراین مصرف آن برای کسانی که به صورت مکرر دچار سرماخوردگی میشوند بسیار موثر است. همچنین مصرف این معجون میتواند به دلیل طبع گرمی که دارد، ناراحتی‌های گوارشی و نفخ های بلغمی را برطرف سازد.

 

خواص دوسین به گونه ای است که می تواند با افزایش مقدار ادرار به درمان مشکل ادرار در مردانی که دچار مشکلات پروستات هستند بسیار کمک کننده باشد. به علاوه ترکیب این معجون به همراه سرکه نیز می تواند جوشهای بلغمی که معمولا جوشهای ملتهب و زیر پوستی و دردناکی هستند را رفع کند.

 

همانطور که به آن اشاره شد، مصرف منظم سیاه دانه و عسل میتواند مشکلات سرد مزاجی در زنان، تنبلی تخمدان و بهم خوردن چرخه قاعدگی را درمان کند. از دیگر خواص سیاه دانه با عسل این اس که مصرف ان در مادران شیرده باعث افزایش ترشح شیر و به علت داشتن طبع گرم باعث تقویت اسپرم و افزایش باروری در مردان خواهد شد.

 

از دیگر خواص سیاه دانه با عسل می توان به توانایی آن در دفع انگل و سنگهای کلیه نیز توجه داشت. مصرف دوسین در طب سنتی برای درمان برخی بیماری های پوستی مانند لک و پیس نیز تاثیر به سزایی دارد.

 

و در اخر حتما به این مورد توجه داشته باشید که چون از خواص دوسین به عنوان دارو یاد میشود بهتر است از مصرف خودسرانه ان جلوگیری نمود و زیر نظر پزشک طب سنتی اقدام به مصرف آن نمایید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *