عسل

درباره حساسیت به عسل چه می دانید؟!

حساسیت به عسل

حساسیت به عسل

 

آلرژی و حساسیت به عسل و سایر مواد غذایی یکی از پر دردسر ترین عارضه ها و مشکلاتی است که ممکن است هر کس در طول زندگی خود آن را تجربه کند. عسل نیز به عنوان یکی از مواد غذایی مفید و طبیعی ممکن است باعث بروز علائم حساسیت در برخی افراد شود.


در حساسیت، واژه ی پر دردسر به این دلیل به کار می رود که معمولا انسان حساسیت و آلرژی خود را به برخی از مواد غذایی از یاد می برد. در اکثر مواقع نیز مدت زیادی را در جستجوی ماده غذایی حساسیت زا می گذراند.


با این حال همانطور که گفتیم، حساسیت یکی از مشکلات شایع و در عین حال مهم در زندگی هر شخص می باشد. از این رو لازم است به بررسی هرچه بیشتر آن بپردازیم.

 

 

شما می توانید جهت مشاهده محصولات و اطلاع از لیست قیمت های مجموعه تولیدی و تخصصی زندو اینجا کلیک کنید.

 

 

حساسیت به عسل چطور ایجاد می شود؟

سیستم ایمنی در بدن ما به منظور مقابله با عوامل بیماری زا تعبیه شده است و نقش زیادی در از بین بردن بیماری های مختلف در بدن ما بر عهده دارد.

 

در برخی افراد حساسیت سیستم ایمنی بدن آن ها به قدری بالاست که ممکن است هر عامل خارجی را با عوامل بیماری زا اشتباه تلقی کند و برای از بین بردن آن ها اقدام کند. در این مواقع فرد علائم حساسیت را در دو درجه خفیف و یا شدید بروز می دهد.

 

 

علائم حساسیت به عسل:

در صورتی که شما یا یکی از نزدیکان خود حساسیت به عسل و سایر مواد غذایی داشته باشد دو نوع علائم را از خود نشان می دهد. نوع اول این علائم، علائم عمومی می باشد که مرحله اول حساسیت می باشد و شما فرصت دارید برای رفع این علائم اقدام کنید.

 

از جمله این علائم می توان به التهاب اشاره کرد. مشاهده هر گونه قرمزی، خارش، تورم در پوست می تواند یکی از علائم حساسیت در شما باشد. در صورتی که نتوانید علائم حساسیت خود را برطرف کنید وارد مرحله بعدی علائم آلرژی می شوید.

 

در این مرحله علائم شدید تری را از حساسیت خود تجربه خواهید کرد. علائمی از جمله تنگی نفس، قرمزی چشم ها، آبریزش بینی، کهیر و… از جمله علائم حساسیت شدید به عسل می باشد.

 

عدم توجه به این علائم می تواند مشکلات جدی تری را به دنبال داشته باشد. از جمله عوارضی که حساسیت به عسل می تواند برای بدن انسان داشته باشد مرگ می باشد.

 

 

هنگام حساسیت به عسل چه کاری انجام دهیم؟

توجه به علائم حساسیت و تشخیص به موقع آن و همچنین عواملی که موجب ایجاد آن شده است یکی از مهم ترین اقداماتی می باشد که می بایست در قدم اول انجام شود. این مسئله از این جهت اهمیت فراوانی دارد که می توان با تشخیص به موقع آن از شدت گرفتن آن جلوگیری کرد و هر چه زود تر برای بر طرف کردن آن اقدام کرد.

 

هنگامی که متوجه علائم حساسیت خود بعد از مصرف عسل شدید بهتر است سریعا خود را به مراکز درمانی رسانده و موضوع را به آن ها اطلاع دهید. زیرا در برخی موارد عدم توجه به این علائم موجب تشدید شدن آن ها و مشکلات متعدد و شدید بعدی می شود.

 

در قدم بعدی هنگامی که از بیماری و حساسیت خود به عسل و مواد غذایی دیگر مطلع شدید از مصرف آن در دوز های کم و یا زیاد به شدت پرهیز کنید. زیرا نمی توان شدت بروز علائم حساسیت را از قبل پیش بینی کرد.

 

 

کیفیت، هدیه زندو به شماست!

 

 

این مطلب را به اشتراک بگذارید

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *